Na het startschot van de scheidsrechter en 60 minuten spelen wint It Fean 2 afgelopen zaterdag met 16-15 van Altijd Kwiek 2. In de aanval begonnen Jille, Marc, Hilliena, en Marrit. In de verdediging startten Niels, Joukje, Petra en Remco Zijlstra. Op de bank zaten Sjoukje, Henk en Sander.

It Fean startte goed met een aantal doelpunten, maar kort daarop antwoordde Altijd Kwiek met een paar tegendoelpunten. Om en om wisten beide teams de korf te vinden.

Na een korte pauze en de benodigde informatie ging It Fean weer met goede moed het veld in. De score ging daarna net als de eerste helft weer om en om tot 5 min voor tijd. Toen gaf It Fean Altijd Kwiek te veel ruimte voor het schot en wist Altijd Kwiek op 3 doelpunten voorsprong te komen. Dit was het moment om onze topschutter in het veld los te laten, namelijk Sander.

It Fean scoorde in de laatste 4 minuten nog 2 maal en zo werd de stand 15-15. Dit was het moment dat de scheidsrechter 1 minuut aangaf. Altijd Kwiek was in bezit van de bal en wilde graag scoren, maar verspeelde de bal en zo kon It Fean met onze topper Sander in de laatste 5 à 10 seconden nog het winnende doelpunt maken. Kort daarna klonk het fluitsignaal van de scheidsrechter en was It Fean 2 terechte winnaar van een spannende wedstrijd.

Volgende week zaterdag speelt It Fean 2 om 13.30 tegen Hoogkerk 2 te Groningen.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7