Zaterdag 8 oktober speelde de formatie van auto Oostra tegen de koploper uit de poule, ROG 4. ROG 4 had nog maar 1 punt verloren tegen Harkema 2. Voor het tweede van It fean is het nog steeds strijden voor de eerste punten. Sytse had met de nodige moeite een team op de been weten te brengen.

In de aanval begonnen Peter, Benjamin, Margriet en Joukje en in de verdediging begonnen Niels, Remco, Sjoukje en Hilliena. Helaas had Grietje nog te veel last van haar polsblessure om in de basis te beginnen.

It Fean begon voortvarend aan de wedstrijd. Na een goal op afstand van ROG maakte Peter de stand gelijk. Na een nieuwe tegentreffer, was het Sjoukje die de stand gelijk trok naar 2-2. Vervolgens wist It fean 2 kansen te creëren, maar wist ROG de kansen beter af te ronden. Hierdoor breidden ze de stand uit tot 6-2. Voor de rust werd er nogmaals gescoord door Peter en werd vervolgens de ruststand 9-3 in het voordeel van ROG 4.

Na de rust werd Niels vervangen door Rutmer en kwam Meike in het veld voor Hilliena. Net als in de eerste helft werden er mooie kansen gecreëerd. Dit werd echter nog niet uitgedrukt in doelpunten. Remco, maakte nog een strafworp, Peter een afstandschot en Joukje een klein kansje. Voor de rest was het vooral ROG 4 die de kansen afmaakte. Dit resulteerde in een eindstand van 14-6.

Helaas dus weer geen punten voor It Fean 2. Toch biedt het feit dat er kansen gecreëerd werden weer perspectief voor de volgende wedstrijd. Volgende week om 14.00 mogen we het opnieuw proberen, dan tegen Harkema 2. Dan kunnen we met opgeheven hoofd de strijd weer aangaan.

Tot slot wil ik nog alle gastspelers bedanken voor hun inzet bij deze wedstrijd. Vooral Niels, die op zijn verjaardag met ons mee is geweest. We hadden hem graag getrakteerd bij de Mc Donalds, maar helaas….. er is geen Mc Donalds in Grijpskerk.