Afgelopen zaterdag 1 oktober moest we thuis uitkomen tegen Ritola 2. Na 3 overwinningen hadden we een eer hoog te houden. We starten goed. Met een afstandschot en een strafworp verkregen door Peter en afgerond door Henk, werd na 6 minuten de stand door ons op 2-0 gezet.

Ritola wist daarna door een afstandschot te scoren. Evert was niet fit, dus kwam Herman binnen de lijnen. In de 35ste minuut benut Herman nog een strafworp. Hierdoor komt de tussenstand bij de pauze te staan op 3-1. Beide partijen hadden moeite met scoren.

Na de pauze begon Ritola scherp, ze wisten in de eerste 10 minuten 3 keer te scoren en komen hierdoor op een voorsprong. Al snel wist Herman de stand weer gelijk te maken door een afstandschot. In deze helft werden er door beide partijen wel meer doelpunten gemaakt, maar er werden ook veel kansen gemist. In de loop van de 2de helft werd Grietje gewisseld door Eelkje. Lange tijd ging het gelijk op, maar onze aanval had veel moeite met scoren. Ritola ging meer druk zetten ook op de ballijn. Hierdoor hadden we moeite om een goede aanval op te zetten. In de laatste 10 minuten wist Ritola op een voorsprong te komen van 6-8. Herman wist door een vrije bal de eindstand op 7-8 te brengen.

Hiermee was onze eerste nederlaag van dit seizoen een feit. Volgende week spelen we tegen Tietjerk.