Afgelopen zaterdag op het zonovergoten sportpark ’t Ketting stond de wedstrijd It Fean 1 – Elko 1 op het programma. Elko dat al een mooie reeks van 3 gewonnen wedstrijden had gemaakt kwam om deze reeks uit te breiden. It Fean daarentegen die vorige week 2 punten heeft laten liggen was vastbesloten om de punten thuis te houden. Dit bleken de ingrediënten voor een spannende wedstrijd die tot de laatste minuut spannend bleef. Uit eindelijk trok It Fean aan het kortste eind en ging Elko met de 2 punten naar huis.

Beide ploegen kwamen scherp uit de kleedkamers. Aan beide zijden werd binnen 3 minuten het eerste afstandschot erin gelegd. De stand van 1-1 bleef het volgende kwartier op het scorebord staan. De verdedigende vakken van beide teams hadden de zaken goed voor elkaar. Zowel It Fean als Elko had moeite om een goeie aanval op te zetten.

Na 20 minuten wisten beide ploegen weer de korf te vinden. Dit ging tot de pauze om en om door. Onder andere Jacob Bron, Jeroen Dijkstra en Hillebrand Wiersma wisten de wedstrijdbal, beschikbaar gesteld door Autobedrijf Halbe de Meer, door de gele korf te gooien. Beide ploegen zochten bij een gelijke stand van 5-5 de kleedkamers op.

Na de rust kwam Elko scherper uit de kleedkamers dan It Fean. De eerste 15 minuten wist It Fean niet te scoren waar Elko 3 maal de korf wist te vinden. Dit bracht de stand op 5-8. Dit was het moment voor trainer Henk Berkenbosch om een aantal wissels in te zetten. Sjoukje Hoekstra en Manon van der Veen kwamen het team versterken.

It Fean herpakte zich in de volgende 5 minuten en 2 afstand schoten werden erin gegooid. De achterstand was nog maar 1 punt. De gelijkmaker zat eraan te komen, maar door een gemiste strafworp wist de ploeg niet langs zij te komen en kon Elko nog 2 maal de korf vinden. It Fean bleef de laatste 10 minuten door knokken en heeft het verschil nog op 1 doelpunt kunnen krijgen. Maar het was net niet genoeg voor een welverdiend punt. De eindstand was 9-10. Volgende week speelt It Fean wederom thuis. Om 15:30 uur tegen KIOS ’45.

Doelpunten bij It Fean gemaakt:
Jeroen Dijkstra 4, Jacob Bron 3 (1), Hillebrand Wiersma en Anneke Tamsma beide 1.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7