Zaterdag 17 september stond de wedstrijd SDO/UNI tegen It Fean op papier. Beide ploegen spelen in de derde klasse en dit beloofde een spannende wedstrijd te worden. Bij It Fean was de vorige wedstrijd tegen DTS afgelast en had daarom de wil om een overwinning te behalen. Om vier uur gaf de scheidsrechter het beginsignaal van de wedstrijd, welke plaatsvond op het gloednieuwe sportpark te Kloosterhaar.

SDO/UNI kwam beduidend beter uit de startblokken en wist de stand naar 2-0 te zetten. Daarentegen was het de EXPERT-formatie dat moeite had met het opzetten van goede aanvallen, dit kwam onder andere door het te statische spel en de slordige balpassing. Nadat er een kwartier speeltijd verstreken was wist It Fean zich enigszins te hervinden. De duellen die plaatsvonden waren gewaagd aan elkaar, waardoor het scoreverloop aan elkaar gelijk liep. De uiteindelijke ruststand werd 5-3.

Na de pauze begon It Fean fel en strijdig, want zij hadden nog alle hoop op een zegeviering. De stand kwam op één doelpuntverschil te staan. Hier wist SDO/UNI gelijk weer antwoord op te geven door te bal door de korf te gooien. Vanaf dat moment zonk bij It Fean de moed in de schoenen, waar SDO/UNI van profiteerde en uiteindelijk met een 9-6 overwinning het veld verliet. Al met al was het voor It Fean een teleurstellende wedstrijd dit omdat It Fean niet haar niveau haalde wat zij in eerdere wedstrijden had laten zien.

Zaterdag 24 september speelt It Fean thuis tegen Elko. Deze wedstrijd vind plaats om half 4 op sportpark de Ketting te Surhuisterveen.