Op zaterdag 3 september startte It Fean 3 haar competitie een klasse hoger, dankzij het kampioenschap vorig seizoen. Wat kan er worden verwacht in de res. 3e klasse? De eerste wedstrijd werd onder warme omstandigheden gespeeld tegen Parabool 3 in Groningen. In de aanval starten Herman, Jenko, Petra en Jantina, de verdediging bestond uit Henk, Jille, Grietje en Eelkje. Peter en Martine net terug van vakantie en Evert mede als coach zaten op de bank.

In het begin van de wedstrijd was het even weer aan elkaar wennen. Het duurde een aantal minuten voordat er werd gescoord. Het was echter Parabool die dit twee keer oprij deed en daarmee 2-0 voor kwam. Al snel wist het volgende aanvalsvak de stand gelijk te trekken. Gelukkig, na de verassing van de tegenstander was het It Fean dat telkens de leiding wist te houden gedurende de wedstrijd. Jenko viel tijdens de eerste helft uit met een blessure waardoor Peter zonder enige vorm van voorbereiding/ training zijn eerste minuten mocht maken. Peter bewees echter wel zonder training goed te kunnen spelen door een aantal doelpunten voor zijn rekening te nemen.

Na een sterke eerste helft kwam, door hitte en een fittere tegenstander (het zijn wel studenten die gemiddeld vijftien tot twintig jaar jonger zijn) een zeer spannende tweede helft waarin It Fean niet uit kon lopen naar 4 doelpunten verschil. Grietje werd inmiddels vervangen door Martine, waardoor er meer beweging in dat vak kwam. De Parabool toonde echter verkracht en kwam langzij en zelfs op voorsprong. Maar door koelbloedig spelen van Herman en Henk wist It Fean toch aan het kortste eind te trekken en met 11-12 de punten mee naar huis te nemen.

De volgende wedstrijd is zaterdag 10 september om 18:00 uur thuis tegen TDK2. Let op een uur later dan eerder gepland.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer