Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd van het nieuwe veldseizoen op het programma. Deze werd gespeeld in Oldeberkoop, thuishaven van de korfbalclub Lintjo.

Meteen was het krachtverschil duidelijk in het voordeel van de Expert-spelers van It Fean. Na vele kansen was het Margriet die met een klein kansje de Feansters op voorsprong zetten. Meteen daarna schoot Jeroen van afstand de 0-2 binnen. Lintjo benutte een strafworp.

Anneke zorgde voor afleiding bij de dames van Lintjo waardoor Marrit een uitstartbal kon benutten. Jeroen scoorde weer van afstand en even later rondde Hillebrand een doorloopbal af. Marrit scoorde van afstand. Lintjo maakte in de 28e minuut haar tweede doelpunt: 2-6.
Voor rust scoorden Jeroen en Hillebrand beide nog een keer. Ruststand 2-8.

De spelers van It Fean kregen de opdracht mee de tweede helft meteen aanvallend weer volop druk te zetten. De eerste minuten lukte dit prima, Remco beloonde zijn harde werken met een afstandschot en Marrit scoorde uit een doorloopbal. Meteen daarop scoorde Lintje de 3-10.

Lintjo bleef stug achterverdedigen en kreeg gemakkelijk strafworpen en vrije ballen mee: 7-10. It Fean bleef genoeg kansen creëren, maar rondde deze niet af. Uiteindelijk scoorde Jeroen nogmaals van afstand. Lintjo kon nog een keer van afstand scoren en zette zo de eindstand op het scorebord: 8-11.

De eerste punten onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Henk Berkenbosch waren binnen.
Volgende week speelt It Fean thuis de derby tegen DTS. De wedstrijd begint om 15.30 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer