Na goede winst tegen Sparta en DTG begint het ene woord steeds vaker te vallen, maar ook wij bekijken het per wedstrijd. De doelstelling is er wel, maar de wedstrijden om de knikkers moeten nog steeds worden gewonnen. In het Hemelvaartweekend naar Emmeloord, een stugge leuk korfbal spelend team. Met een fantastisch team van bij elkaar geraapte spelers kon de wedstrijd iets voor 2en starten. We noemen een jong vak en een oud vak. Waar in het begin van de wedstrijd het jonge vak makkelijk scoorde, kregen zij ze ook makkelijk tegen. In deze wedstrijd waren de scores van beide kanten duur, zo hielden we elkaar in de wedstrijd.

Na rust kwamen we voor het eerst op voorsprong 5-6, maar Emmeloord gaf zich niet gewonnen en knokte om nog mee te kunnen doen voor promotie. Bij 8-10 denk je dan zijn we er wel. Maar helaas, het oude vak kwam niet meer tot scoren en het jonge vak kreeg ze om de oren. Bij 10-10 en nog een halve minuut de bal in de aanval houden, want verliezen in dit stadium van de competitie mag niet. Ik wil hierbij Manon en Margriet nogmaals bedanken, zonder jullie hadden we niet kunnen spelen. Het duurde even voordat alle uitslagen van de speelronde er waren, maar de concurrentie verspeelde ook punten.

Met een vrij Pinksterweekend genoeg stof om over na te denken. Volgende wedstrijd tegen Leeuwarden, die ineens punten begint te pakken. Het zal toch niet. Wij hebben nog twee punten nodig om te promoveren. Ook vandaag weer een jong en oud vak, maar de gemiddelde leeftijd iets lager. Verassend kwamen er spontaan spelers opdagen, waar een ander zonder reden wegbleef. Met vandaag meer dan voldoende mensen moet het goedkomen. Maar of het nu de zenuwen zijn, het niet afmaken van de kansen of de warmte, het begin was slecht. Paniek komt echter niet voor in het begin van de wedstrijd en nog voor rust staat het 4-3.

Twee van hun scores kwamen door persoonlijke fouten van onze kant, oppassen dus de 2e helft. Echter binnen no-time weer een strafworp tegen. We spelen beter, maar de kansen gaan er onvoldoende in en ja de tegenstander ruikt bloed. Met nog 10 minuten spelen 6-8 achter. Dan toch Simon, die bij 1e moest spelen er maar even in. Sannah en Simon scoorden en opnieuw de wedstrijd niet verliezen 8-8. De teleurstelling was bij iedereen erg groot, waar gaat het toch mis. Sparta kwam na het verlies van de vorige wedstrijd een puntje dichterbij door van Emmeloord te winnen, WWC verloor van CSL. Door het onderlinge resultaat met Sparta, zit dat wel goed. De voorsprong op Emmeloord en WWC is groot. Komende zaterdag 10 juni 15:00 uur de volgende wedstrijd tegen De Granaet 3, opnieuw een wedstrijd om de knikkers.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer