In een weekend waarin het Oerrock Festival bepalend was, moest It Fean / Boelenslaan 1 aantreden in de lastige uitwedstrijd tegen Emmeloord. Thuis was er van deze tegenstander nipt met 15-16 verloren, dus we wisten wat ons te wachten stond. Door de afwezigheid van diverse spelers was het in de weken voor deze wedstrijd nog een hele klus om 2 teams op de been te krijgen, want ook het 2e moest de belangrijke wedstrijd tegen Emmeloord 2 spelen. Dus gehavend en met spelers die wel mee waren, maar ook al 2 dagen Oerrock hadden meegedaan, gingen we een beetje onzeker naar Emmeloord toe.

Het 2e, dat met enkele golden oldies :) Manon en Margriet in de basis speelde, hadden in Emmeloord 2 een geduchte en lastige tegenstander. Het uiteindelijke 10-10 gelijk spel was meer dan verdiend en hiermee blijft het 2e koploper en heeft het alles in eigen hand om kampioen te worden.

Het 1e had goed gezien hoe het 2e veel strijd leverde en begon ondanks een snelle 1-0 achterstand uitstekend aan de wedstrijd. Verdedigend werd er veel druk gegeven op de gemakkelijk scorende heren en aanvallend wist It Fean / Boelenslaan goed om te gaan met het achter verdedigen van Emmeloord. It Fean / Boelenslaan 1 creëerde veel kansen en wist een uitstekende 3-9 voorsprong te nemen, waarbij opviel dat we over veel schijven konden scoren. Tegen het einde van de 1e helft kwam ook Emmeloord beter in de wedstrijd en knokten zij zich terug tot 2 doelpunten 8-10. In deze fase vergat It Fean zelf enkele opgelegde kansen af te ronden en werd er iets te gehaast gespeeld. Het slotakkoord vlak voor rust was toch voor It Fean / Boelenslaan. Het was de vandaag sterk spelende Thamara die de ruststand bepaalde op 8-11.

De 2e helft begon meteen goed en het was weer Thamara die meteen weer wist te scoren uit een goed uitgespeelde kans en daarmee meteen de voorsprong weer op 4 doelpunten bracht. 8-12.

Na deze snelle score na rust ontstond er een fase waarin It Fean / Boelenslaan wederom vergat om de wedstrijd snel te beslissen. Weer werden er veel goede en mooi uitgespeelde kansen gemist en Emmeloord zag zijn kansen. Langzaam wist Emmeloord met veel energie, halverwege de 2e helft weer terug te komen tot 14-14. Op dit belangrijke kantelpunt begon It Fean / Boelenslaan weer het initiatief te nemen. Door belangrijke goals van Jelmer en Femke werd de voorsprong meteen weer terug gebracht naar 14-16. Hierna begon verdedigend een erg sterke fase van It Fean / Boelenslaan. Verdedigend werd er bijna geen kans meer weg gegeven en aanvallend liep het spel weer soepel en werden de kansen weer benut. Emmeloord wist niet meer te scoren en het was goed om te zien dat ondanks 2 dagen Oerrock, we in de slotfase fitter oogden dan Emmeloord. Door enkele mooie scores werd de eindstand uiteindelijk gebracht op 14-19.

Een uitstekende wedstrijd tegen een goede tegenstander. Door deze overwinning en enkele verrassende uitslagen in onze poule, staan er nu 4 ploegen binnen 2 punten van elkaar en gaan we een spannende slotfase in. Welke ploegen gaan promoveren? Kom ons steunen in de komende 2 thuiswedstrijden.

De volgende wedstrijden van de selectie zijn op zaterdag 3 juni tegen Leeuwarden in Boelenslaan.

• It Fean / Boelenslaan 1 – Leeuwarden 1 16:30 Boelenslaan
  • It Fean / Boelenslaan 2 – Leeuwarden 2 15:00 Boelenslaan

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer