Na de nederlaag van 2 weken geleden tegen koploper Sparta, was het voor It Fean / Boelenslaan zaak om punten te pakken om mee te blijven doen voor de promotiekansen. Tegenstander was afgelopen zaterdag DTG uit Wyckel. De vorige wedstrijd was ruim gewonnen tegen DTG. Hierdoor werd er met vertrouwen uitgekeken naar deze wedstrijd.

It Fean / Boelenslaan begon in hun vertrouwde basisopstelling. De wedstrijd begon moeizaam voor de 1e aanval. DTG had hun spel aangepast en wist hierdoor het spel van It Fean / Boelenslaan te ontregelen. Door goed verdedigend werk van onze 1e verdediging, wist de 1e aanval toch op een 2-0 voorsprong te komen.

De 2e aanval had deze middag beduidend minder moeite met het spel van DTG en wist met name via de dames gemakkelijk te scoren. Dit gaf ook het beeld van de 1e helft. De 1e aanval die deze middag meer moeite had dan normaal om tot goede kansen te komen en een 1e verdediging die aanvallend gemakkelijk over de dames tot scoren kwam.

Beide vakken wisten daarbij verdedigend wel goed werk te leveren. Zo werd er gerust met een 7-2 voorsprong.

In de 2e helft probeerde de 1e aanval door enkele wissels het spelbeeld te veranderen. Met meer reboundkracht en ook daar meer zoeken naar de vrije dames werd geprobeerd om ook daar het rendement te verhogen. Dit lukte beter en het was Margriet Kootstra die hierdoor in de 2e helft 3x wist te scoren. Het 1e verdediging vak bleef goed door gaan en wist de dames goed te vinden. Verdedigend werd er door beide vakken goed verdedigend. Het was invaller Jorrit de Vries die het laatste doelpunt van de wedstrijd voor zijn rekening nam Hierdoor wist It Fean / Boelenslaan, ondanks 3 gemiste strafworpen met 15-6.

Door deze overwinning blijft It Fean / Boelenslaan mee doen voor de promotieplaatsen. Volgende week moet It Fean / Boelenslaan uit naar Emmeloord.

• Emmeloord 1 - It Fean / Boelenslaan 1 15:30
  • Emmeloord 2 - It Fean / Boelenslaan 2 14:00

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer