Afgelopen zaterdag stond er voor It Fean / Boelenslaan 1 de belangrijke uitwedstrijd tegen De Pein op het programma. Voor beide ploegen, richting het kampioenschap, was dit misschien wel de wedstrijd van alles of niets!.

Het 2e team van It Fean / Boelenslaan gaf in een zwaarbevochten wedstrijd het juiste voorbeeld door te winnen van De Pein 2.

It Fean / Boelenslaan 1 had zich in de week er voor goed voorbereid op de sterke punten van de Pein en ging met vertrouwen en gezonde spanning naar de Sporthal in Houtigehage.

Tijdens de wedstrijd van het 2e werd op de tribunes al zichtbaar dat het vandaag ergens om ging. Steeds meer publiek vulde de tribune, waarbij het prachtig om te zien was dat er zeer veel supporters van It Fean / Boelenslaan aanwezig waren. In de loop van de wedstrijd van het 1e bleek dit ook echt de 12e man voor ons te zijn.

De wedstrijd begon met de opstelling zoals wij het graag wilden hebben, met de juiste spelers tegen elkaar. De wedstrijd begon gelijkwaardig, waarbij De Pein de 1e kansen beter benutte dan It Fean / Boelenslaan en meteen een 2-0 voorsprong nam. It Fean / Boelenslaan reageerde echter meteen met een prachtige inloopbal van Margriet Kootstra en het 1e doelpunt van Daniel Kempenaar, die deze wedstrijd zou laten zien dat hij vandaag dodelijk was met het schot.

Hierna ontstond een prachtig korfbalgevecht waarin It Fean / Boelenslaan tactisch de opdrachten steeds beter ging uitvoeren. Aanvallend werd er met gevarieerd spel op de juiste personen gespeeld en verdedigend werd door iedereen met veel pressie gespeeld op de aanvallers van de Pein. Hierdoor kreeg It Fean / Boelenslaan steeds beter grip op het spel van de Pein. Toch wist De Pein een groot gedeelte van de 1e helft uitstekend mee te blijven scoren. Hierdoor bleef de stand in de 1e helft lang gelijk opgaan. In de laatste fase van de wedstrijd, met de geweldige steun van ons publiek, wist It Fean / Boelenslaan dan toch met het goede spel de 1e kleine voorsprong van 2 doelpunten te nemen. Door verdedigend steeds meer grip op de tegenstander te krijgen en zelf aanvallend gedisciplineerd de juiste spelers in de schotkansen te krijgen, wist It Fean / Boelenslaan met een 8-10 voorsprong de rust in te gaan.

In de rust werd aangegeven dat we goede spel, zowel aanvallend als verdedigend vast moesten houden. Verdedigend de druk blijven houden en mee blijven doen in de duels en elkaar blijven helpen!

Aanvallend gevarieerd blijven zoeken naar de juiste kansen en in moeilijke momenten de scorende mensen blijven aanspelen.

De 2e helft begon waar de 1e helft eindigde. It Fean / Boelenslaan begon weer met veel energie aan de wedstrijd en wist aanvallend de juiste mensen weer te vinden. Verdedigend werd er nog meer druk gegeven op de aanvallen van de Pein. Hierdoor wisten we de schutters van De Pein nog beter aan banden te leggen. Aanvallend waren we aan het begin van de 2e helft meteen messcherp. Scores van Daniel, Shana en Esther zorgden meteen voor een ruime voorsprong. De Pein gaf echter niet op en probeerde met veel duelkracht het wedstrijdbeeld te kantelen. In het middelste gedeelte van de 2e helft ontstond er dan ook een boeiend korfbalgevecht waarbij er diverse scherpe duels gespeeld werden. Waar we in het verleden dan nog wel eens afhaakten, stond er vandaag een team dat niet over zich heen zou laten lopen. Groot voorbeeld hierin was Shana die met iedereen de duels aanging en vaak als winnaar tevoorschijn kwam. Ook in deze fase kregen we veel steun van onze supporters op de kolkende tribune en langzaam kwam het besef. Vandaag gaan we niet verliezen. Aan het einde van de 2e helft was de voorsprong groot genoeg om veilig te zijn. It Fean / Boelenslaan had met veel energie gestreden en dit was ook te merken in de laatste fase van de 2e helft. De aanvallen liepen iets minder gemakkelijk, verdedigend bleef It Fean / Boelenslaan echter alles geven en zo kwam er een einduitslag van 13-19. Een prachtige overwinning die in de 3e helft gevierd werd met onze supporters en ook deze 3e helft werd vandaag gewonnen. Soms kijken we alleen maar naar

de spelers die scoren, maar daarmee zou je vandaag de rest te kort doen. Verdedigend is vandaag de wedstrijd gewonnen. De ploeg liet vandaag zien dat we tactisch een wedstrijd kunnen spelen en dit ook gedisciplineerd kunnen doen. Vandaag was meer dan ooit een echte teamprestatie! Door deze overwinning hebben we kans op het kampioenschap volledig in eigen handen. Nog 2 wedstrijden te gaan, te beginnen met volgende week waarin we thuis spelen tegen Zunobri. Ik hoop de supporters wederom te zien. Deze steun maakt ons echt sterker!

Programma 25-03-2023

It Fean / Boelenslaan 1 - Zunobri 1 18:40

It Fean / Boelenslaan 2 - Kios 2 17:30

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer