Na de goede wedstrijd tegen KIOS trad het 2e afgelopen zaterdag aan tegen het ervaren Flamingo’s 3. Vooraf werd besproken met dezelfde intensiteit te spelen als tegen KIOS, wetende dat we op het veld een aantal jaar terug van hun hadden gewonnen, maakten we ook vandaag kans.

Sannah schoot letterlijk uit de startblokken door binnen 10 seconden te scoren. Het was het begin van veel scoren heen en weer. Telkens wanneer het 2e scoorde, had Flamingo’s een snel antwoord. Ze liepen echter wel telkens achter de feiten aan en kwamen geen enkele keer op voorsprong. Vanaf 6-6 kwam het beste deel van de 1e helft voor het 2e. Met nog 6 minuten te gaan werden goede aanvallen opgezet, er werd goed gescoord, ook op momenten dat het moest. Dat wil zeggen zonder afvang, met name Simon en Joëlle hadden hier een handje van. Net voor rust kon Flamingo’s nog iets terug doen, 12-7.

Pytsje die een goede 1e helft speelde en steeds beter begint te spelen, werd gezien haar tegenstander toch naar de kant gehaald voor Marije. De eerste minuten van de 2e helft waren ook voor de thuisploeg. Het goede aanvalspel werd beloond met veel afstandtreffers, 17-9. Anna kwam in het veld voor Thamara, wat het spelbeeld veranderde. De aanvallen liepen stroever en de afstandschoten zonder afvang gingen er niet meer in. Flamingo’s bleef de kansen zoeken en kwam iets terug in de wedstrijd, 17-11.

Deze stand bleef 10 minuten staan, het spel stond schaakmat van beide kanten. Het laatste deel eindigde zoals die begon: om en om scorend. Egbert kwam in het veld voor Stanley, die last van de kuiten had. Met 20-15 een mooie en zeker terechte uitslag.

Komende zaterdag begint de 2e competitiehelft tegen Parabool 4 thuis om 17.20 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer