Afgelopen zaterdag moest It Fean / Boelenslaan 2 tegen ROG 4 spelen. Na de prima overwinning van vorige week, lagen er nu ook kansen om de winst te pakken. It Fean / Boelenslaan miste enkele spelers maar ging toch met een prima team naar Groningen toe.

Het begin van de wedstrijd begon prima voor It Fean / Boelenslaan 2. Er werden veel kansen gecreëerd en dit leidde ook tot een 2-4 voorsprong. Hierna ontstond een fase waarin het aanvalsspel slordiger werd. Goede kansen werden gemist, maar ook werden de aanvallen niet altijd goed opgezet. Met name de 1e aanval had hier moeite mee. Hier wist ROG van te profiteren en nam dan ook een voorsprong van 4 doelpunten. In de rust duidelijk met elkaar de afspraken herhalen dat er voor elkaar gewerkt moest worden. Daarnaast werden er in de vakken ook nog wat posities aangepast.

De 2e helft liet meteen een ander It Fean / Boelenslaan 2 zien. Er werd strijd gestreden en iedereen hielp elkaar beter om tot goede kansen te komen. Dit leidde meteen tot resultaten. It Fean / Boelenslaan 2 kwam door enkele mooie doelpunten weer langszij. In deze fase begon ook ROG te wisselen. Enkele spelers van ROG 3 werden ingezet om het tij te keren.

De slotminuten waren erg spannend. Beide ploegen kregen kansen om te scoren. Het was toch ROG wat in de slotminuten een 13-12 voorsprong wist te nemen.

It Fean / Boelenslaan 2 toonde echter karakter en wist door een geweldig afstandsschot van Remco Zijlstra de meer dan terechte gelijkmaker te maken.

De 2e helft heeft laten zien hoe er gespeeld moet worden. Met energie, lef en teamgeest. Als we dit meenemen naar de volgende wedstrijden, gecombineerd met ons scorend vermogen, dan is er meer mogelijk dan de positie waarin het 2e nu staat.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer