Na 2 winstpartijen in de vorige wedstrijden, moest It Fean / Boelenslaan 1 vandaag aantreden tegen mede-koploper en buurtgenoot Olympia. Beide ploegen wisten hun wedstrijden tot nu toe te winnen. De winnaar van vandaag zou vandaag de enige koploper zijn. Vooraf genoeg ingrediënten voor een spannende wedstrijd.

De wedstrijd werd meteen met veel energie gespeeld. Beide ploegen waren op zoek naar de 1e goals. Het was Olympia dat via een vrije bal de score opende. Zoals vaker dit seizen kwam meteen de reactie van It Fean / Boelenslaan. Het was Femke die met een strafworp de gelijkmaker noteerde. Hierna ontstond er een wedstrijd waarbij It Fean / Boelenslaan veel moeite had om de rebounds vast te houden. De fysiek sterke heren van Olympia maakten het herhalen van kansen erg lastig voor It Fean / Boelenslaan. Omdat It Fean / Boelenslaan zelf ook goed druk gaf op de kansen van Olympia, waren de doelpunten deze avond schaars. In een gelijk opgaande wedstrijd, waarin er op het scherpst van de snede werd gespeeld, wisten beide ploegen qua score niet uit te lopen.

Bij It Fean / Boelenslaan werd er bij de heren regelmatig gewisseld om toch ergens meer rebound over te houden. Tot aan de rust leidde dit niet tot het gewenste resultaat en gingen beide ploegen met een gelijkspel naar de kleedkamers toe.

De 2e helft besloot It Fean / Boelenslaan meer op de dames te gaan spelen. Verdedigend werd er steeds goed druk op de pogingen van Olympia gehouden en wist It Fean / Boelenslaan via de dames in de loop van de 2e helft een kleine voorsprong van 2 doelpunten te nemen. In een spannende slotfase waarin Olympia besloot om achter te verdedigen, wist It Fean / Boelenslaan kalm te blijven en de wedstrijd goed uit te spelen en werd zo de 3e overwinning dit zaalseizoen met 11-9 binnen gehaald.

Ondanks dat er vandaag niet veel gescoord werd, weet It Fean / Boelenslaan 1 door goed te verdedigen en geduldig te blijven in de aanval de overwinning er uit te slepen in een moeizame wedstrijd. Door deze overwinning is It Fean / Boelenslaan nu alleen koploper. Een mooie uitdaging om dit vast te houden!

Dit kunnen we volgende week doen in de uitwedstrijd tegen Vitesse uit Beilen. Deze wedstrijd begint om 18:30.

Programma selectie It Fean / Boelenslaan:

• Rog 4 - It Fean / Boelenslaan 2 12:00 Groningen
  • Vitesse 1 - It Fean / Boelenslaan 1 18:30 Beilen

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer
20 apr.10:15Harkema D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer
20 apr.10:30It Fean / Boelenslaan E1 - Wêz Warber en Fluch E2Meer
20 apr.11:30It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A3Meer
20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer