Na 2 wedstrijden te hebben verloren, weten we waar we staan in de zaalcompetitie. Het wordt lastig net als op het veld bovenin mee te draaien. Het tempo ligt in de zaal van zelf sprekend hoger dan op het veld, waar meer gewerkt wordt. Soms speel je in de zaal ook tegen teams die het van werken moeten hebben en dan krijg je een echte wedstrijd.

Afgelopen zaterdag was zo’n wedstrijd. Thuis tegen Olympia 2, een gemixt team van jong en oud. Na de fysieke wedstrijd tegen WSS kon vandaag hetzelfde worden verwacht. Daar moesten we tenminste op voorbereid zijn. Waar in het eerste kwartier de wedstrijd gelijk opging, kwam daarna het 2e beter in zijn spel. Pytsje had het vandaag lastig en werd vervangen door Inge. Verdedigend zat het goed dicht getimmerd, aanvallend mocht er wel wat meer gescoord worden. Met 7-2 voorsprong werd gepauzeerd.

Na de pauze kwam Stanley in het veld voor Remco. Het spel werd van beide kanten fysieker, Olympia deed dat slimmer. Er werd voor veel overtredingen tegen ons gefloten en zo kon de tegenstander dichterbij komen door strafworpen. Het vak met Simon kwam lastig tot scoren, hij werd hier het slachtoffer van en bij een stand van 10-8 kwam Jille het veld in. Er moest wat gebeuren. De scores kwamen van Inge en Jorrit 13-8. Een gat geslagen, de wedstrijd op slotgooien en uitspelen. Om en
om werd gescoord en zo konden de eerste punten worden bijgeschreven: 15-11.

Komende zaterdag hopen we het jaar mooi af te sluiten met een overwinning op ROG 4, die zelf ook hongerig opzoek zijn naar de eerste punten.