Afgelopen zaterdag moest It Fean / Boelenslaan 1 voor de 2e keer dit seizoen aantreden tegen de nummer 3 WWC. De uitwedstrijd was in een spannende wedstrijd 18-18 geworden. Na het onnodige verlies van vorige week tegen Spannum, was het nu zaak voor It Fean / Boelenslaan 1 om de punten in Surhuisterveen te houden om zo mee te blijven doen voor de promotieplaatsen.

It Fean / Boelenslaan begon, zo als al vaker dit seizoen, met een gewijzigde opstelling. Sander geblesseerd en Margriet afwezig, werden vervangen door Lubbert-Jan en Inge. Beide spelers zouden een uitstekende wedstrijd spelen.

Het begin van de wedstrijd was voor WWC. It Fean / Boelenslaan creëerde diverse kansen in de 1e minuten maar wist deze nog niet om te zetten in doelpunten. Het was WWC dat dit beter deed en 0-2 voor kwam.

Hierna werd It Fean / Boelenslaan wakker! Verdedigend werd er goed druk gezet op de scorende spelers van WWC en aanvallend werden er enkele goede kansen benut. Hierdoor wist It Fean / Boelenslaan 1 van 0-2 naar een 5-3 voorsprong te gaan. Het was met name Lubbert-Jan die in deze fase het vizier op scherp had.

WWC was echter niet van plan zich zomaar gewonnen te geven en wist steeds weer terug te komen tot 1 doelpunt. Toch bleef It Fean / Boelenslaan 1 scherp in de duels. Verdedigend werd er weinig weg gegeven en hierdoor wist It Fean / Boelenslaan tot aan de rust de voorsprong van 2 doelpunten te behouden: 7-5.

Na rust was het echter toch weer WWC dat weer terug wist te komen. Twee snelle doelpunten zorgden meteen weer voor een gelijke stand en kon It Fean / Boelenslaan 1 weer opnieuw beginnen.

Er ontstond nu een boeiende en sportieve strijd tussen 2 ploegen die beide vol voor de winst gingen. Het was toch steeds It Fean / Boelenslaan wat de 1e score wist te maken en hierdoor steeds de druk bij WWC wist neer te leggen. It Fean / Boelenslaan scoorde enkele mooi uitgespeelde doelpunten, maar vergat om het gat te vergroten naar een ruimere voorsprong. Hierdoor wist WWC tot 11-11 bij te blijven.

In het laatste deel van de wedstrijd was het dan toch It Fean / Boelenslaan 1 wat de wedstrijd op slot gooide. Met 3 doelpunten op rij wist It Fean / Boelenslaan 1 uit te lopen naar 14-11. In de slotminuten wisten beide teams nog 1x te scoren en kwam de einduitslag op 15-12. Voor It Fean / Boelenslaan 1 zeer belangrijk punten. Er wordt nu nog volop mee gedaan voor de promotieplaatsen naar de 2e klasse. Door deze overwinning gaat It Fean / Boelenslaan 1 met een goed gevoel aan de zaalcompetitie beginnen.

De 1e oefenwedstrijden zijn op 12 november om 18.00 uur in Surhuisterveen. De selectie zal dan oefenen tegen Granaet 1 en 2.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7