Na de zomervakantie moesten onze spieren eerst uit de vakantiemodus worden gehaald. Trainen in mooi weer en zeker in het begin steeds leuke groep om te trainen, samen met senioren 3. Toen de wedstrijden eenmaal waren begonnen werd de trainingsopkomst wat lager, wat met name voor het 3e wel lastig is om dan lekker te trainen.

De eerste wedstrijd was uw reporter niet aanwezig. Het werd een memorabele avond waarbij het ongeloof steeds groter werd tijdens de WhatsApp-berichten. Na 20 minuten had Mid Fryslân een kaakslag uitgedeeld: tussenstand 8-1. Langzamerhand kwam MW uit de touwen, handdoek gewapper, thee in de hoek en opkrabbelen. Bij einde wedstrijd deden de ringrechters de uitslag als volgt: 18-20 winst voor It Fean / Boelenslaan.

Daarna een dubbele ontmoeting tegen Altijd Kwiek. Een goed team waarbij een enkele speler/speelster moeite had met het woord sportiviteit. Dat we verliezen vinden we niet erg maar maar we willen leuk en normaal spelen. Hopelijk kan dat in volgende ontmoetingen beter. Nog even dit: wel 2x terecht verloren, waarbij de eerste ontmoeting we wel een off-day hadden.

De uitwedstrijd werd trouwens pas gespeeld om 20.50 uur op vrijdagavond. Ene J, uit S zag zijn kans schoon en ‘kaapte’ nog een auto/taxi van midweek om uit Drachten terug naar huis te komen.

Hierna volgde de return tegen Mid-Fryslân. Een heroïsch gevecht werd weer verwacht, maar ditmaal bleven we achter de feiten aanlopen. De bitterballen van Juf Jannie werden het hoogtepunt van de avond. De 10-12 nederlaag werd niet weggedronken maar weg-gegeten.

Tot slot volgde binnen 1 week nog een dubbele ontmoeting met de Knypsters (Kinea). Waar sommigen nog op laatste moment achter de gehaktbal werden weggehaald om in te vallen voor een zieke teamgenoot kon een ander gewoon thuisblijven omdat er voor deze wedstrijd maar liefst 14 spelers beschikbaar waren. Had It Fean deze avond tegenwind? We denken dat skipper Harmen de zeilen van Kinea beter had gespannen want It Fean kwam er niet aan te pas. Was het niet via bakboord dan was het wel een voordewind rak en Kinea vloog weg: 17-9.

De return op vrijdagavond werd een heel andere opgave voor Kinea. Enkele spelers stonden op scherp en scoorden alsof ze aan de bar zaten bitterballen te eten. De 15-15 eindstand was dan ook terecht en volgens de geruchten was er van enige geluidsoverlast in Boelenslaan sprake bij de terugtocht naar huis.

Nu even rust en na de Pubquiz beginnen de trainingen in de zaal.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer