Op de zondag na de wedstrijd worden de spelers van het 3e wakker en voelen eerst of er pijntjes zijn. Dan gaat de knop om, zaterdag weer een wedstrijd. Het tellen begint, hebben we genoeg spelers? Het is wekelijks zoeken om genoeg spelers bij elkaar te krijgen. Op de zaterdagochtend is het team vaak wel rond en kan de wedstrijd die middag gewoon beginnen. Waar in coronatijd het team ‘On tour’ was en de tegenstanders amper een goed team bij elkaar konden krijgen, is er nu meer tegenstand. En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde leeftijd wordt jaarlijks verhoogd. Inmiddels zijn de 45+ in de meerderheid, een enkeling loopt tegen de 60.

Dan de wedstrijden, elk seizoen veel bekende gezichten in de poule. Het woord saai valt voor het seizoen meermaals. Noordenveld uit altijd lastig, bij Flamingo’s enkele nieuwe gezichten, KVW 7 wat kan dat zijn? Een blik in de app en de gemiddelde leeftijd bij hen ligt zeker 20 jaar lager, je verwacht een ‘walk over’. Maar niets is minder waar, met Annelien en Elina halen we de gemiddelde leeftijd weer wat naar beneden, de jeugd heeft de toekomst.

De 1e helft verloopt prima, welliswaar gaan we met 6-8 voor de thee, maar toch. KVW heeft het de 2e helft tactisch goed voor elkaar met in 1 vak stelende heren. Ja dan moet je 1 op 2 gaan schieten en dat doen ze zelfs in de League niet. Het laatste kwartier werd het te lastig, op de kant ook geen oplossing meer. KVW neemt de punten mee naar huis. Na 3 wedstrijden 0 punten, vergane glorie?

Maar dan, misschien wel het sterkste deel van de zaterdag, het sociale na de wedstrijd. Jenko is na het verlies toch in de feeststemming, het drinken en de bitterballen gaan in de rondte. Jenko gefeliciteerd, met recht de Pake van het 3e. De gesprekken komen los, de wedstrijd alweer vergeten. Het gaat over kippen, geiten, zwemvijvers, Tinder en wie wanneer de snacks bestelt. Langzaam druppelen de spelers van het 3e het sportpark af. Wat was het na de wedstrijd weer gezellig, vergaande glorie. En ja het is weer zondagochtend, de schrijvende heeft geen pijntjes, maar is er zaterdag niet bij. Het tellen kan weer beginnen.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer