Op een natte zaterdag in september moesten de toppers van It Fean / Boelenslaan 3 aan de bak tegen Flamingo’s 4. Nadat er nog een paar groene plekjes op het modderige veld waren gevonden, het eerste team was uitgespeeld kon het veld echt goed worden uitgelegd.

Buienradar werd goed in de gaten gehouden, misschien moesten we maar om 17:05 uur starten, om een dikke piek te ontwijken.
Scheidsrechter Jaap kon mooi op tijd het wedstrijdformulier controleren, twijfelde nog even of we écht zoveel wisselspelers hadden (Ja!) en inmiddels had Buienradar weer nieuwe info: we konden gewoon beginnen.
In de aanval met Peter S, Sietse, Petra en Atje, de verdediging Peter K, Jenko, Grietje en Hester en dan nog een aantal op de bank: Peter H, Daisy, Jille en Gea.
We starten goed, komen met 1-0 voor, dankzij Peter S. Het zonnetje breekt ook nog door, maar daarna wordt het snel minder: 1-3, 2-5, 3-7, en dan 6-10 met rust.
We hebben al wat gewisseld en datzelfde doen we na de rust. Iedereen krijgt speeltijd.
We zijn een beetje minder goed dan Flamingo’s. Ze zijn net wat scherper en vooral, ze scoren gemakkelijker.
De 2e helft gaat het qua score beter, die spelen we gelijk met 4-4. Maar daar krijgen we geen punten voor. De eindstand is het enige dat telt: 10-14.
Volgende week zijn we vrij, op 1 oktober moeten we dan maar een nieuwe poging wagen tegen KVW '22 7.