Afgelopen zaterdag mocht It Fean weer een thuiswedstrijd spelen op sportpark De Ketting. Met mooi weer en veel publiek waren alle ingrediënten voor een mooi korfbalmiddag aanwezig. It Fean begon, na een aantal goede oefenwedstrijden in de afgelopen weken, met vertrouwen aan de wedstrijd.

It Fean begon goed aan de wedstrijd. Er werden vele goede kansen gecreëerd. Dit leidde tot een snelle 2-0 voorsprong. Hierna kwam ook DTL beter in de wedstrijd. Beide ploegen wisten met regelmaat te scoren. Na 20 minuten stond er een 7-5 voorsprong voor It Fean op het scorebord. In het laatste kwartier van de 1e helft kreeg It Fean veel vrije ballen en een aantal strafworpen tegen. In deze fase van de wedstrijd vielen de beslissingen van de scheidsrechter niet in het voordeel van It Fean. Hierdoor begon It Fean te veel tegen zichzelf te spelen. Toch werden er nog goede kansen gecreëerd die helaas te weinig goed werden afgerond. Hierdoor wist DTL met een kleine voorsprong de rust in te gaan.

In de rust werd er afgesproken om meer rust in het spel te krijgen en om meer op de dames te spelen. Verdedigend werden er ook enkele omzettingen gedaan om zo minder vrije ballen en strafworpen tegen te krijgen.

De 2e helft liet lang een gelijk beeld zien van de 1e helft. It Fean dat meer dan voldoende goede kansen kreeg, was in de afronding slordig. Het spel werd hierdoor moeizamer en werden soms de verkeerde keuzes gemaakt. Hierdoor wist DTL de voorsprong vast te houden en me te blijven scoren.

In de laatste 15 minuten werden er nog diverse wissels toegepast om met name het rendement in de kansen te verhogen. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat op. Verdedigend kregen we nog een aantal onnodige goals tegen en aanvallend was het qua rendement niet goed genoeg. DTL kon hierdoor met 13-17 de punten mee nemen naar Hantum.

Door deze nederlaag en de rest van de uitslagen is het weer ongemeen spannend in de competitie. Flamingo’s en Invicta spelen voor het kampioenschap. De rest van teams moeten allemaal nog punten pakken om ook volgend seizoen weer in de 3e klasse te spelen.

Volgende week spelen It Fean 1 en 2 in een uitwedstrijd de derby tegen DTS. Het 2e speelt om 14:00 en het 1e om 15:30. We hopen op veel publiek!

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer