Hoe kom je binnen een paar uur op een verhaal van een autoalarm, een storingsdienst, een lekke band, een blauw hart en een tinnen lepel. Nou laat dat maar aan het derde over. Welkom lieve lezers, bij een nieuw avontuur van It Fean / Boelenslaan 3. Je kunt er voor kiezen om in dit spannende avontuur de namen van de hoofdrolspelers weg te laten, maar daarvoor heb ik toch maar niet gekozen. Dat leest toch leuker, niet waar ?

Zoals elke wedstrijd van senioren 3 is het een strijd om voldoende en voldoende fitte spelers mee te krijgen. Op papier lukt het vaak wel, maar of ze dan in de praktijk ook fit genoeg zijn om te spelen is dan altijd weer een verrassing.
Peter Steffen meldde door de week al dat hij op zaterdag achterwacht met storingsdienst had. Tja, daar kun je dus niet op plannen hè. Dus moesten er hulptroepen ingeschakeld worden. Heel mooi dat de afgevaardigden van de familie Hylkema (Peter en Frank) beschikbaar en bereid waren om mee te gaan. Gezien hun historische banden met de uitploeg (DTL/Hantum) was dit voor hun ook een mooie gelegenheid om even wat contacten aan te halen.
In de ochtend meldt Peter S dat het zeker is dat hij niet meegaat, hij moet naar Leeuwarden.
We gaan naar Hantum met 6 dames en 5 heren, tenminste dat is de verwachting. Jille en Atje komen rechtstreeks. Gea is de 6e dame, ze was gedurende de week lang niet fit. Ze laat de pubquiz (team Gea) op vrijdagavond helaas schieten, maar gaat zeker nu op karakter mee.
Vlak voor vertrek belt Gea, problemen met de auto. Het alarm loeit en wil niet uit. De buurt geniet volop mee. De auto meenemen is geen optie dus. Gea kunnen we niet laten staan, ze heeft immers de shirts. Dus besluiten we om haar bij de Molenweg op te pikken.
Al voordat we bij Buitenpost komen staat Peter H op de trekker-inhaalstrook. De voorband maakt lawaai, deze blijkt langzaam leeg te lopen. Hij raakt niet in paniek, de winterbanden liggen achterin. Maar langzaam door rijden voorlopig.
Intussen wordt er ook druk gegoogled, tips over hoe het autoalarm uitgeschakeld kan worden worden uitgewisseld. We zijn benieuwd. Is er iemand die al een video heeft gezien of dit is gelukt (of niet ?).
Even later toch maar even weer telefonisch contact met Peter, overleg is nodig. Frank stapt over in een andere auto. Als Peter later is, kunnen we gewoon starten met de wedstrijd. Dus we gaan vrolijk verder naar Hantum.
Peter raken we onderweg kwijt.. hij blijkt in Dokkum een bandenpomp opgezocht te hebben.
Maar arriveert toch nog mooi op tijd voor de wedstrijd. Hij legt direct al de contacten met familie en vrienden. Wat is dit? Heeft Peter nu een blauw of een rood hart. Hoe staat hij straks in de wedstrijd ?
In de mannenkleedkamer komt inmiddels bericht van Peter S. Hij is klaar in Leeuwarden, als hij nu nog naar huis moet en dan naar Hantum….. is dat nog zinvol ? Als hij de korfbalkleding mee had genomen en zijn collega’s direct kon dumpen wel. Daar blijkt niet iedereen enthousiast over. Dus geen 6 heren, zijn we fit genoeg met z’n allen ?
Dan maar eens vragen naar de historie, DTL, De Tinnen Leppel, waar komt dat vandaan Peter ?
En Peter kon het precies vertellen… de club werd opgericht in het dorpscafé met die naam. En hij vertelde een prachtig verhaal over de hoofdprijs van de kaatswedstrijd die de café eigenaar had uitgeschreven, de zilveren lepels. Maar stiekem waren dit tinnen lepels omdat het zilver niet te betalen was. En het dorpscafé is tijdens Peters lagere schooltijd door een windhoos weggewaaid.
Met liefde en vol overtuiging werd dit verteld, waar ligt dan je hart ?

Dan de wedstrijd maar in… de warming up is geweest. In de aanval Jille, Frank, Hester en Daisy, verdediging Jenko, Peter H, Margriet en Atje. Gea, Petra en Peter K houden de bank warm. Het is heerlijk weer, het waait hard (volgens mij waait het hier altijd hard). En we starten…
Al snel is het duidelijk dat de gasten sterker zijn. Met een ruststand van 2-8 is dat goed uitgedrukt.
De twijfels over het blauwe hart zijn al snel weg. Als een leeuw met een rood hart gaat Peter H de fysieke strijd aan, er is geen twijfel aan welke kant hij staat. Ook bij Frank is er geen twijfel, hij speelt een goede partij en doet met 3 doelpunten goed mee.
De wisselspelers willen ook nog wel even meedoen, echter de 2e warming up pakt voor Peter K verkeerd uit. Dan ook de 2e helft maar op de bank, gelukkig houden de andere heren het wel vol.
In de tweede helft gaat het wat minder goed, een eindstand van 7-12 is het gevolg, de marge was groot genoeg. Op dit moment staat senioren 3 bovenaan in de poule in liggen ze op kampioenskoers. Maar ja, dat kan elke week weer anders zijn.
En dan terug… de één gaat naar Buitenpost naar de wedstrijd van het eerste. De ander gaat een band op pompen en misschien verwisselen. Weer een ander weet bij Dokkumer rondweg niet meer wat de gemakkelijkste route is om naar huis te gaan. Maar iedereen zal wel thuis komen. Uiteindelijk komt alles goed, tenminste het meeste. Iemand nog een auto alarm gehoord de laatste tijd ?

Zaterdag 7 mei mogen we in de wei, tegen een bekende tegenstander: Drachten 5. Helaas een thuiswedstrijd, daarmee is het volgende avontuur waarschijnlijk een stuk kleiner.

20 apr.10:15Harkema D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer
20 apr.10:30It Fean / Boelenslaan E1 - Wêz Warber en Fluch E2Meer
20 apr.11:30It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A3Meer
20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer