Aflopen zaterdag was het weer een hele toer om een team in de spreekwoordelijke wei te brengen. Blessures, kwaaltjes, beuntjes, corona… maar weer gelukt, 10 spelers op tijd in de sporthal. En niet zomaar een sporthal, maar de Topsporthal in Leek. Wordt er dan ook een topsportprestatie van de BY Klussen-formatie verwacht? Rodenburg 1 legde de lat hoog voor ons, met de 26-12 winst op De Waterpoort.

De tegenstander, OWK/Rodenburg 5, stond bijna onderaan. Maar vooral omdat ze nog maar 2 wedstrijden had gespeeld. En hoe dan. Winst met 12-20 en verlies met 21-18. Dus scoren kunnen ze. En dan komen wij eraan met onze 40 doelpunten in 4 wedstrijden. Maar elke wedstrijd beginnen we gewoon met 0-0. Dus wie weet?

We starten met Jenko, Sietse, Gean en Margriet in de aanval, Jan-Robert, Peter H, Petra en Daisy in de verdediging. Atje en Peter K mogen nog even rusten.
OWK/ Rodenburg neemt al in de 2e minuut het initiatief, maar al vlot is daar de gelijkmaker van Sietse. Hij laat zien dat dat hij scherp is.
Het lijkt wat een gezapige wedstrijd, weinig vuur. Waarschijnlijk omdat het bloedje-heet is in de sporthal. Dat neemt energie.

Verrassend genoeg scoort OWK/Rodenburg niet zoveel als was verwacht en voor de pauze neemt It Fean / Boelenslaan 3 brutaal de leiding. Eerst met 3-5, daarna maar liefst 4-7. Met nog 5 minuten voor de rust lijkt het weliswaar de goede kant op te gaan. Maar dan verslapt de verdediging. In 3 minuten tijd scoort OWK/Rodenburg 3x van afstand. Een domper, met een gelijke stand van 8-8 de pauze in.

Na de pauze mogen Atje en Peter K. het ook proberen. It Fean / Boelenslaan lijkt te verslappen, OWK/Rodenburg loopt uit naar 11-8. Maar op karakter komt It Fean / Boelenslaan weer langs zij: 11-11. OWK/Rodenburg wisselt van alles. Tegen de lange heren is het steeds moeilijk duelleren bij de korf, er komen wel kansen maar It Fean / Boelenslaan houdt stand. Na de 12-11 van OWK / Rodenburg wordt toch de gelijkmaker gescoord. Balverlies aan beide kanten kan nog een vreugde of een domper veroorzaken, maar de wedstrijd sluit af bij een 12-12 stand.

Volgende week spelen deze of andere toppers om 16:20 uur tegen Noordenveld 3. Wees welkom om ons aan te moedigen, waarschijnlijk is het hard nodig!