BOLSWARD – De thuiswedstrijd tegen Westergo werd spijtig verloren in de laatste seconden. De EXPERT-formatie was erop gebrand om de punten mee te nemen naar Surhuisterveen om zicht te houden op de kruisfinales voor promotie. Om 20.10 fluitte de scheidsrechter de wedstrijd in en kon de strijd beginnen.

De eerste doelpunten werden gemaakt door Westergo, maar It Fean / Boelenslaan zette de achtervolging gelijk in door doelpunten van Daniël, Anna en Shana. Tot aan de rust kon geen enkele ploeg een gaatje slaan om deze te consolideren. De ruststand was 7-7.

Ondertussen was Sannah al met een warming-up begonnen om in de tweede helft haar steentje bij te dragen. En of ze dat deed. Het eerste schot was gelijk raak en belangrijk voor het eerste gaatje wat de roodhemden konden slaan. Tot tweemaal konden ze een gaatje van drie doelpunten slaan om zo ervoor te zorgen dat de punten mee zouden kunnen gaan naar Surhuisterveen.

Echter heeft de wedstrijd een aantal minuten te lang geduurd. Door nog een aantal wissels wilde It Fean / Boelenslaan het achterverdedigen van Westergo afslaan, alleen het mocht niet baten. De wedstrijd werd helaas niet gewonnen met 17-15.

Promoveren naar de tweede klasse is hierdoor helaas uit het zicht verloren. Joure 1 is volgende week 26 maart in de Surventohal de laatste tegenstander in deze verkorte zaalcompetitie. Om 18:40 uur start de wedstrijd. Voor het tweede seniorenteam is het zaterdag nog wel een zeer belangrijke wedstrijd dus ook zij kunnen al om 17:30 uur jullie support gebruiken!