Zaterdag 5 februari stond er weer een wedstrijd op het programma voor it Fean / Boelenslaan 2.  En wel tegen Joure 2. De laatste wedstrijd tegen Joure hadden we 21-12 gewonnen. Dus we wisten wat ons te doen stond, winnen! We begonnen de aanval met Remco, Jorrit, Sannah en Thamara. En in de verdediging Stanley, Roan, Margriet en Stella.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er in de voorbespreking besproken dat we elkaar moeten blijven coachen, druk geven op de bal lijn en met elkaar vechten om de punten mee naar huis te nemen. En dat was It Fean / Boelenslaan 2 ook zeker van plan.

De wedstrijd begon gelijk vol strijd van beide kanten. Joure wist als eerste de korf te vinden en maakte daar mee de 0-1 en was de wedstrijd los. Maar het duurde niet lang voor dat het 1-1 werd door een mooie afstand schot van Remco. Daarna liepen we gelijk op en stond het uiteindelijk na 15 minuten 5-5. Na 15 minuten werd er gewisseld en kwam Shana er voor Thamara erin. Shana had een lange tijd niet getraind/wedstrijden gespeeld maar dat stond haar niet in de weg en wist al snel de korf te vinden waardoor zij de 6-7 maakte. Voor de rust wisten we een gat te maken van 4 punten. En stond de stand daar mee 8-12.

De tweede helft verliep wat moeizamer en wouden de doelpunten niet vallen. Na een tijdje maakte Margriet een vervelende misstap met haar enkel en werd er gewisseld. Toen mocht Aukje uit de A1 de velden betreden. Na een tijdje maakte we het eerste doelpunt na rust en werd de stand 8-13. We kwamen uiteindelijk los na de rust en brachten we de stand op 8-15. It Fean / Boelenslaan wist de verdediging goed dicht te houden waardoor Joure na rust maar 1 doelpunt wist te bemachtigen.

De uitslag is 9-15 geworden. De volgende wedstrijd speelt het tweede thuis tegen TFS 3 om 15:10. We hopen jullie daar te zien!