Afgelopen zaterdag moest het 2e aantreden tegen de nummer twee in de stand LDODK 5. Een team met veel oudgedienden die met veel plezier nog hun balletjes gooien in het weekend. Nu bleek dit seizoen al dat we het tegen ervaren ploegen echt lastig hebben. Dat was vandaag ook weer het geval.

De eerste helft begon prima op verdedigend vlak, aanvallend wisten we de korf maar moeilijk te vinden. Tot de 2-4, een one handy van Van Kammen ging het nog prima, de laatste tien minuten in de eerste helft liep LDODK uit tot 2-7. Het scoren bleef in de tweede helft nog steeds een lastig punt. Daar moet aan gewerkt worden. Met een eindstand van 7-17 zit de eerste seizoenshelft erop.

We kunnen concluderen dat deze poule in de reserve 3e klasse net even wat anders is dan waar we vorig jaar in zaten. Al moet gezegd worden dat de selectie ook flink door elkaar is geschud. Het spel is daardoor iets veranderd. Lijfsbehoud is nu het motto. Liggen we dan op koers? Naar mijn mening wel. We krijgen een paar lastige tegenstanders nog thuis. Wisselen van 1e naar 2e teams mag niet meer. Er zijn nog 6-8 punten nodig, dat is haalbaar.

Te beginnen komende zaterdag waar we de nare nasmaak van de 1e wedstrijd dit seizoen weg kunnen spoelen. WSS 3 is de laatste tegenstander voor we de zaal ingaan. De wedstrijd begint 17:00 uur. In het voorprogramma spelen het 3e om 14:00 uur en het 1e om 15:30 uur. Na de wedstrijd zullen we nog even nagenieten van het veldseizoen in de kantine, proost.