Na een heerlijke week met 3 overwinningen voor de selectie, was het nu op naar Zevenhuizen om bij Sparta de punten op te halen. Immers zowel Sparta 1 en 2 stonden er niet goed voor. ‘Jille, jij rijdt voorop toch?’ En ja hoor samen met Remco de enige route die wij kennen naar Zevenhuizen genomen. Wat zijn we vroeger vaak met de taxi die kant opgereden. Hetzij naar Kruisweg of Pruim. Melancholisch keken Remco en ik naar de Vluchtheuvel.
Historie was geschreven, ook tegen Sparta.

Sparta uit bleek lastig, één keer winst in de afgelopen 15 op het veld. Waarschijnlijk speelden Remco en ik die zelf. Vaak maakte Sparta gebruik van spelers van het 1e om dan te winnen. Wij wisten genoeg. Ruim op tijd voor de wedstrijd van het 1e kwamen de spelers van het 2e uit verschillende hoeken binnen druppelen. De wedstrijd van het 1e was vanaf het begin lastig. Sander werd al snel gebracht, waardoor onze opstelling veranderde. Dan wij de punten maar pakken.

Na 1-0 liepen we uit naar 1-3 met prima lopende aanvallen. Sparta heeft echter slim de korf bezet met de heren, waardoor het voor de dames lastiger werd te verdedigen, 3-3. Om en om werd gescoord tot vlak voor rust een gaatje werd geslagen, 5-8. De coaching in de verdediging moest beter, overnemen onder de korf, duidelijke afspraken.

In de eerste aanval gelijk scoren voor het gaatje van 4. Sparta had echter wel thee gekregen, wij pas toen we naar het veld liepen, excuses. Echter de thee hielp, want Sparta knokte zich terug. Bij 8-10 was er een blessure bij Sparta en kwam de schutter van hun 1e in het veld. Daarna nog een ervaren heer erbij, die Remco met zijn ervaring even letterlijk kapot speelde. Weer een schutter van het 1e erin, 13-10. Het 2e bleef vechten, opgeven deden we niet, maar helaas alle punten bleven in Zevenhuizen, 15-12. Thuis pakken we ze wel terug.

Zoals we waren gekomen gingen we ook weer weg, ieder zijn eigen route als een zwerm bijen uit elkaar. Remco deed in het achterland een verwoede poging eten te bestellen, blijkbaar weinig bereik. Even keken we elkaar, de Vluchtheuvel kan ook. Maar nee, de vrouwen wachten thuis, die historie is inmiddels ook geschreven.

Nu op naar het slotstuk van 1e deel veldseizoen met twee thuiswedstrijden. Eerste tegen LDODK en dan WSS, waar we ook nog een appeltje mee hebben te schillen. Beide wedstrijden zijn om 17.00 uur.