Afgelopen zaterdag, 9 oktober, was het weer tijd voor het 2e om te spelen. Kinea was aan de beurt. Na goed overleg, waren we er als team weer helemaal klaar voor om vandaag koste wat kost twee punten mee naar huis te nemen. Vanaf minuut één, gooiden we alles in de strijd om deze wedstrijd te winnen. Dit begon bij Anna, die al snel twee keer wist te scoren. Daarna was het aan Stanley de taak om onze voorsprong nog verder uit te breiden. Hoewel zijn aller eerste schot direct geblokt werd, kreeg hij even later een strafworp mee die hij er natuurlijk wel in legde.

Toen wist Kinea ook hun eerste doelpunt te scoren. Gelukkig was er onze Pake, die met een slim uitstartballetje weer een punt scoorde. Helaas scoorde Kinea vervolgens een vrije bal, wat de stand 2-4 maakte. Door goed coachbeleid van Jille kreeg het tweede weer wat extra energie. Hierdoor wisten we de voorsprong erg uit te breiden. Eerst Stanley met een afstandsschot, waarna Joelle ook nog een doelpunt mee pakte. Tenslotte scoorde Sander nog twee keer, via een uitstartbal en afstandsschot. Dit maakte de stand in de rust 2-8. Na een verfrissend bekertje ranja en de bemoedigende woorden van de coach waren we klaar voor de tweede helft. We beloonden onszelf met drie goals en niks leek meer verkeerd te kunnen gaan.

De wedstrijd bleek echter nog niet gespeeld te zijn! Kinea verraste ons met vier tegengoals wat de stand weer 6-11 maakte. Na een felle doorbraak actie wist Marije gelukkig deze tegenspoed te doorbreken. Dit was ook het punt dat Jille zelf wou spelen. Hij wisselde zichzelf voor Roan met als reden: ‘meer rebound creëren’. Al zal het feit dat Roan geen gat in een pakje boter schoot ook wel een rol hebben gespeeld. Nu Jille in het veld stond waren alle remmen los. De één na de andere bal vloog door de korf, waardoor we 6-17 voor stonden. Toen kalmeerde de storm weer wat en wisselden de goals zich af van beide kanten. Uiteindelijk werd een mooie eindstand van 11-21 bereikt. Met nieuwe moed in onze schoenen staat het 2e weer helemaal klaar voor de volgende wedstrijd!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer