Na twee spannende uitwedstrijden mocht de bal thuis weer de korf vinden tegen Parabool 4. De coronacoördinatoren waren duidelijk, geen publiek op het veld. Toch waren er hier en daar wat kabouters in het bos te vinden. Net voor de wedstrijd kwam de melding dat Nynke niet kon spelen bij het 1e. Marije nam haar plaats in. In de aanval Remco, Jelmer, Inge en Femke, de verdediging Roan, Simon, Joëlle en Elisa. Een sterke bank met Marije, Sannah, Daniël en Jille. Die laatste wou wel eens weer een hele wedstrijd willen coachen. De coach gaf aan veel druk te zetten en snel een voorsprong te pakken.

Met een scorende heer als Jelmer is dat geen probleem 1-0. Na de 1-1 kwam het gewenste gaatje: 5-1. De heren waren op dreef door alle vier te scoren. Er brak een zwakkere fase aan waarin veel persoonlijke fouten werden gemaakt. Op aanwijzing van Ron werd met behulp van de wederom foutloze Marije, Inge en Elisa van vak gewisseld. Zo werd de aanvalskracht beter verdeeld. Tot 7-6 bleef het spannend, de dames en meiden begonnen mee te scoren en zo zijn we weer in onze kracht, IEDEREEN kan scoren. Met 14-9 werd de rust ingegaan.

Uit de eerste helft bleek dat vooral de heren van Parabool de scores op zich namen. Meer druk, minder overtredingen en opletten bij de korf. Coach had toch al een wissel in zijn achterhoofd.

De tweede helft was maar voor één team, het onze. De ene na de andere snelle, dynamische en verassende aanvallen werden afgerond. De Kempenaars werden herenigd, deze keer meer steunend dan scorend. (Onze) jonge meiden zijn compleet ingeburgerd in het niveau van het 2e en wisten samen zeven keer de korf te vinden, een super prestatie. Met nog 6 minuten op de klok en een 28-14 stand, wilde Van Kammen terug in het veld om te helpen de 30 te halen. Bij 29-14 kwam hij het veld in. Steunend en aanvallend, met nog één afstandsschot in de laatste seconden, maar helaas je kunt niet alles hebben. De tweede helft heeft laten zien dat de rek er nog niet uit is en dat de groei doorgezet gaat worden. Komende wedstrijd missen we Inge en Elisa, die met de B1 kampioen kunnen worden. Hopen dat er wat geblesseerden hersteld zijn, anders wordt het echt puzzelen in de topper tegen Mid-Fryslân 4. Na een livestream bij het 1e heeft het 2e dat volgende week ook wel verdiend. Houd de socials in de gaten voor meer info.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer