De vorige keer hadden we met 0-11 gewonnen tegen Hoogkerk, we hadden de bal dus hoog te houden  bij de thuiswedstrijd.

Tijdens deze wedstrijd scoorde Hoogkerk al snel de 0-1. Ze hadden veel balbezit en toonden goed verdedigingswerk. Maar wij waren niet voor een gat te vangen. Zodra wij de bal hadden toonden wij ons mooie samenspel. Bij een aanvalmogelijkheid van Hoogkerk  werd deze goed onderschept door ons. We speelden rond waaruit Stefan een punt scoorde. Helaas werd er al snel een tegengoal gescoord en kwam de stand op 1-2. Doordat het druk was bij de korf kreeg Ineke een strafworp mee waarna de stand weer op 2-2 kwam. We hielden de bal in het aanvalsvak en schoten 2 x mis. De tegenpartij kreeg de bal weer en scoorde 2-3. Samen lieten we een mooi heen en weer spel zien tot aan de pauze.

Na de pauze begon Hoogkerk met de aanval. De bal ging heen en weer, heen en weer en nog een keer. Simon vond het tijd dat we gingen wisselen. Eline mocht er in voor Nynke. Kort daarna kwam de wedstrijd even tot stilstand omdat Sjoukje haar enkel gekneusd leek te hebben. Reden voor Nynke om haar kunsten als heer te laten zien. Even waren we daarbij met 3 spelers in de aanval en scoorden bijna, maar helaas... niet gelukt.

Met de bal bij Hoogkerk kregen zij 2x kans om te scoren maar de korf was te klein en de bal ging er niet in. Gelukkig kregen wij de bal weer en scoorde Stefan 3-3. Het werd nog een spannende reeks bij beide partijen maar het lukte niet. Hoogkerk dacht in de laatste minuut nog een punt gescoord te hebben, maar die was zo goed verdedigd dat hij werd afgekeurd. Het was een spannende wedstrijd waarbij het ons opviel dat de jeugd van Hoogkerk wel heel veel ‘taken’ kreeg. Maar waarschijnlijk helpt dat wel. Ze speelden veel beter dan bij hun thuiswedstrijd. Gelukkig bleef de stand daarom gelijk.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7