Afgelopen donderdag 17 september reisden wij, het tweede Midweekteam van It Fean / Boelenslaan, af naar Gorredijk om het daar op te mogen nemen tegen LDODK. Gelukkig voor ons stonden de gebroeders Zwart niet binnen de lijnen, maar de evenwaardige midweek-spelers.

De spieren waren voor de wedstrijd goed opgewarmd. Door COVID-19 was er door LDODK een heel parcours uitgestippeld om bij de kleedkamers uit te komen. Helaas begrepen wij dit niet zo goed, dus hadden we al de nodige stappen gezet voor we ons shirtje aan hadden. Uiteraard namen we met deze warming-up geen genoegen, dus hebben we ook nog een heuse Midweek warming up er aan toegevoegd: wat heen en weer rennen, wat schieten, wat inlopen… En sommigen sloegen aan de paracetamol alsof het snoepjes waren. Handig, want het doosje kwam goed van pas, zie de foto’s.

Door deze goede voorbereiding wisten we snel na het startsignaal de korf te vinden. Gea vloog als een speer om haar dame heen en rondde een inloopbal keurig af. Na een mooie blokactie in de verdediging, kwam de bal ongelukkig terecht waardoor er een strafworp werd uitgedeeld en de stand weer gelijk werd getrokken. Het eerste verdedigingsvak wist dit goed te maken door twee keer op een rij te scoren. Hierna scoorden we vaak om en om, maar bleef de voorsprong bij ons.

In de rust hadden we maar besloten om energie te besparen en even te rusten aan de kant van het veld. Hier en daar waren waarschijnlijk de spieren toch wat stijf geworden, want LDODK wist de achterstand ineens om te buigen naar een kleine voorsprong. Hier namen we natuurlijk geen genoegen mee. Met een mooie lange pass van Jenco kon Jannie scoren uit een kleine kans achter de korf (8-8). Maar helaas was het wederom LDODK die de korf wist te vinden. Gelukkig had Gea vandaag haar snelle schoenen aangetrokken, want wederom scoorde ze een inloopbal (9-9). En toen was het zoeken om de voorsprong weer te pakken... En dat lukte! LDODK had nog de stand gelijk kunnen trekken, maar door het missen van twee strafworpen achter elkaar, bleef de voorsprong bij It Fean / Boelenslaan. Met nog een raak afstandsschot van Gea en een prachtige combinatie tussen broer en zus, waarbij Hilly op de vierkante meter haar dame voorbij liep, eindigde deze wedstrijd in een 10-13 eindstand. De eerste punten zijn dus binnen! ….

Volgende week gaan wij de Feanster weide weer in en nemen wij het om 19.30 uur op tegen de Flamingo’s. Mocht u zich vervelen op de donderdagavond, kom vooral ons aanmoedigen! Wie weet breiden we dan onze warming-up wel uit…