Goedemorgen, goedemiddag of goedenavond,
Op zaterdag 5 september hebben wij onze eerste competitiewedstrijd gespeeld. Natuurlijk ben ik dan hier om daar een geweldig mooi verhaal over te schrijven. Dus, veel plezier?

Een eerste competitie is altijd spannend -vind ik dan hè- dus wilden we eigenlijk wel heel erg graag winnen. Ik zal jullie niet te lang vervelen met mijn eeuwige geblabber, dus zal ik er nu maar gelijk aan beginnen, hihi. Het leek erg mooi weer te zijn toen we naar Roden reden, toen we aankwamen was het ook nog steeds mooi weer. Fijn toch? Nou ja, schijn bedriegt weer eens. Toen we aan het inspelen waren begon het natuurlijk weer ontzettend hard te regenen. Tsja, het is Nederland hè.

De wedstrijd was iets na elven eindelijk begonnen, we konden van start. Al gauw pakten we de voorsprong, het eerste doelpunt gemaakt door Marieke, 0-1 voor ons, leeeuk. Na een tijdje spelen hadden we weer 2 doelpunten gemaakt, deze keer door Eline en Sharon. Na 30 minuten klinkt het bekende fluitsignaal. Met 0-3 op het scorebord gaan we de rust in. Oh oeps, ik heb de opstelling nog helemaal niet aangegeven. Bij deze:
(aanval → Sharon, Judith, (dames) Marieke en ik(heren))
(verdediging→ Eva, Eline, (dames) Tessa, Myrthe, (heren))
(op de kant→ Yolanthe en Karst)

De rust is voorbij, Yolanthe komt er in voor Eva, en Karst komt er in voor mij. De tweede helft kan van start gaan. We gaan weer goed van start, het wordt 0-5 gemaakt door Judith en Myrthe. Dan slaat het noodlot toe en scoort Noordenveld twee doelpunten…. Och jee, de stand is nu 2-5. Het plan om te winnen met nul tegendoelpunten is nu wel een beetje weg. Eline en Sharon maken er gelukkig nog twee, 2-7. Maar dan…… 3 doelpunten van Noordenveld, achter elkaar!! Oef dat doet pijn, de stand is nu 5-7. Oh, by the way, toen Eva en ik op de kant zaten begon het in een keer extreem hard te regenen, of course. Het was echt heel erg koud, ik dacht ik deel het even. Ik werd op een gegeven moment weer ingewisseld voor Karst met nog een kwartier op de klok. Ietsje later maakte Eline de 5-8. Op een gegeven moment maakte ik ook een doelpunt! Partayyyy, de stand is nu 5-9. Noordenveld being Noordenveld maakte nog een keer twee doelpunten, met het gevolg dat de eindstand uiteindelijk ook 7-9 is geworden.

Nou ik hoop dat dit genoeg informatie was over hoe de wedstrijd nu ongeveer is verlopen (het is wel een heel klein beetje lang, oeps)

Salutations,
Jeska

Prachtich ferslach!!