Na een lange tijd van niet spelen in de onzekere tijd van corona was daar eindelijk het moment dat we de wei weer in mochten. Tot op het bot gemotiveerd en met een aantal goede trainingen in de benen gingen we weer los. 1e tegenstander was het 3e van de combinatieploeg TFS/Wêz Handich. Altijd een lastige tegenstander met veel ervaring. Maar ook het It Fean / Boelenslaan 3 bestaat uit veel ervaren spelers met de juiste spirit.

Zo begon een leuke wedstrijd onder de goede leiding van scheidsrechter Peter Hylkema. It Fean 3 wist in het begin steeds de scores te openen. Met een 2-0, waarbij Hester Spijker de 1e van het seizoen maakte, en 4-2 voorsprong begon de 1e aanval van It Fean goed. Het was echter ook dit vak wat de doelpunten tegen kreeg. Hierdoor kon TFS/Wêz Handich steeds in de wedstrijd blijven.

Waarbij de 1e aanval wel wist te scoren, had de 2e aanval hier de 1e helft meer moeite mee. Daarentegen wist de 2e aanval beter te verdedigen dan de 1e aanval. Hierdoor bleef de wedstrijd de 1e helft in evenwicht en moest er in de rust wat gebeuren.

Met de verse krachten Evert, Grietje en Gea begon het 3e weer het initiatief te nemen. Beide vakken verdedigden nu prima en aanvallen begon met name Sietse los te komen. Het kruisje was gezet en dit resulteerde in 4 doelpunten van Sietse, waarmee hij meteen de topscorer van de dag was.

Er werden nu betere aanvallen opgezet, waarbij er goede kansen werden gecreëerd. In de slotfase wist het 3e de wedstrijd professioneel uit te spelen en zo werd de 1e overwinning binnen gehaald in het nieuwe seizoen.

In de 3e helft werd de wedstrijd nog even dunnetjes over gespeeld en waren de analyses glashelder. Tijdens de wedstrijd gebeurden er onverklaarbare kleine incidenten, grote kansen die opzichtig werden gemist, spelers die scoren die anders nooit scoren, opzichtige theatervoorstellingen en gemiste strafworpen. Iedereen zag het en iedereen voelde het!!! Wat is er aan de hand?

De grote vraag is nu: Wie is de mol van het 3e? Deze vraag zullen we dit seizoen gaan oplossen. De winnaar krijgt eeuwige roem. Oh ja, Het kampioensfeest is direct na de laatste veldwedstrijd voor de zaal. Zo zijn we dan ook wel weer. Heerlijk!!!! We zijn weer los.