Afgelopen zaterdag moest De Keurslager-formatie het opnemen tegen een bekende tegenstander, Parabool 6. Eerder dit seizoen werd drie keer gewonnen, waarbij de laatste twee wedstrijden het vrij lastig werd gemaakt door de tegenstander. Na het mislopen van de punten vorige week waren we erop gebrand weer een topwedstrijd te spelen. De coach zei voor de wedstrijd dat het baltempo hoger moest dan de week ervoor en dat de coaching binnen de lijnen in de verdediging stukken beter moest. In de aanval starten Daniël, Simon, Merle en Anna, verdediging Jelmer, Lubbert Jan, Sannah en Stella. Een ervaren (oude) bank met Remco, Ron, Elske en Jille.

Vanaf minuut één ging het gaspedaal open en was het tempo hoog en het scorend vermogen ook, 5-0. Bijna 1,2,3,4,5,6, maar dat wist Parabool te voorkomen. Een dipje in het aanvalsspel bracht de tegenstander terug tot 7-3. Met snellere invulling van de korf werd er voor rust nog vier keer gescoord 11-3.

In de rust werd duidelijk dat Anna die de hele week ziek was geweest aardig moe begon te worden. Ze hoefde geen energie meer te steken in uitverdedigen. Zelf met de tegenstander mee scoren en de wedstrijd zou gewonnen worden. Elske ging alvast warmlopen, voor het geval Anna eruit wou.

De tweede helft bleef het tempo hoog, maar verdedigend ging het iets minder, maar zoals voorspeld, gewoon mee scoren en er is niks aan de hand. Na tien minuten kwam Elske dan toch voor Anna. Het was vooral genieten van de mooie acties die werden gemaakt en afgerond. Door een paar lekkere onderscheppingen van Jelmer kon het aanvalsvak deze fouten afstraffen. De winst was binnen en weer meer dan 20 gescoord, 21-12.

Nu enkele weken vrij. DWA/Argo 3 is de volgende tegenstander op 29 februari om 17:50 in Winsum. Zij wonnen afgelopen zaterdag van Oerterp/VKC, waardoor de competitie ongelooflijk spannend blijft.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7