Met de enthousiaste dames op naar Buitenpost. Na een groepsfoto en wel zijn ze er klaar voor! De wedstrijd begint en de Flamingos’s en It Fean zijn aan elkaar gewaagd. Als It Fean de bal heeft, wordt ie afgepakt en word er snel gesoord 1-0. Een paar minuten later spelen de dames van It Fean goed over en krijgt Nyncke een mooie kans, ja, gescoord! 1-1 Na dit doelpunt krijgt It Fean vele kansen.. De korf moet groter! Hahah, er wordt helaas niet gescoord.

Dan is het al tijd voor de wissel. Ook na de wissel heeft It Fean veel kansen.. oh spannend, gelukkig volgt de 1-2 gemaakt door Nyncke! Het spel gaat fanatiek door en de teams zijn aan elkaar gewaagd, de 2-2 blijft dan ook niet lang uit. Met dit gelijke spel gaan we de rust is, Na een peptalk van Esther komen de meiden fris en fruitig terug!

Hier raak ik bijna de tel een beetje kwijt, Sanna Roos en Esmee hebben een mooi 1-2tje en daaruit scoort Esmee 2 x! 2-4! Dan vindt ook Sanna Roos de korf! 2-5, de Flamingo’s krijgen er een 5de speler bij en gaan ervoor! Zij scoren vrij snel, speler eruit maaaar Nyncke antwoord haha, dus speler er weer in: 3-6, Ook Sanna Roos schiet nog eens raak, 3-7, de Flamingo’s antwoorden met een doelpunt, maar dan is de overwinning toch echt voor It Fean, want in de laatste minuten scoren zowel Sanna Roos, Esmee en Nyncke nogmaals, 4-10 is de eindstand na een super leuke en sportieve wedstrijd. De dames hebben prachtig samen gespeeld! Moe, voldaan en schoon weer op naar Surhuisterveen!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer