De E1 heeft alweer 2 wedstrijden gespeeld in de zaal. Ze zijn dit seizoen in een uitdagende poel ingedeeld, dus elke wedstrijd is hard werken. De eerste wedstrijd in de zaal was tegen LDODK E1 in Gorredijk.  René, Remco, Dewi en Lisa stonden als eerste is het veld. Ineke begon als eerste op de kant. LDODK pakte gelijk de leiding door een mooi afstandsschot. Gelukkig wist René snel daarna ook te scoren door een inloopbal.

Al snel wist LDODK meerdere keren achter elkaar te scoren waardoor de stand kwam te staan op 5-1.  Remco wist door een mooi afstandsschot de score terug te brengen naar 5-2. Ondanks dat wij goed aan het spelen was en kansen kregen, lukt het niet op de kansen af te ronden. In de pauze was de stand 7-2.

Na de pauze had LDODK een vliegende start en wist 3 keer achter elkaar te scoren. Gelukkig wist Ineke met een mooi afstandsschot de scoren en zette de stand op 10-3. Er werd door de kids van It Fean / Boelenslaan hard gewerkt en goed doorgezet. Daardoor wisten wij door een inloopbal van Remco en een afstandsschot van Dewi en René de stand te brengen naar 11-6. LDODK bleef ook goed spelen en wist nog 7 keer te scoren waardoor de eindstand kwam te staan op 18-6.
Ondanks het verlies verlieten we Gorredijk met een goed gevoel. Er was goed gespeeld en mooie doelpunten gemaakt.

De tweede wedstrijd was een thuiswedstijd tegen Mid Fryslân. Om 10.00 uur gaf scheidsrechter Corry Helfrich het startsignaal. Ineke, Lisa en René en Remco stonden deze wedstrijd als eerste in het veld. Dewi kon er na 10 minuten spelen aan de slag.

Door snel overspelen wist Remco zichzelf vrij te spelen en kon door een klein kansje de 1-0 scoren. Daarna wist Mid Fryslân 2 keer te scoren, gelukkig had Lisa met een mooi afstandsschot het antwoord klaar en stond het 2-2. Weer wist Mid Fryslân een voorsprong te maken door het snelle spel.  Gelukkig konden we bij blijven door nog een mooi afstandsschot en werd de stand 3-4.  Nog in de laatste minuten van de 1ste helft werd er door Mid Fryslân nog 2 keer gescoord, pauze stand 3-6.

In de pauze werd vooral gezegd dat er goed werd gespeeld en dat we vooral tempo moeste blijven houden. De tweede helft werd erg spannend. Aan beide kanten werd er snel gespeeld en hard gewerkt. Het eerst doelpunt in de 2de helft werd gemaakt door Dewi. Mid Fryslân had daar snel een antwoord op. In de laatste 10 minuten nam de spanning toe. Door 2 mooie afstandsschoten van Ineke en René werd de stand 6-7. We bleven goed aanvallen en wisten de stand gelijk te brengen naar 7-7. In de laatste minuut scoorde de jarige René het winnende doelpunt vanaf een grote afstand. Een mooi einde van een spannende wedstrijd.
Volgende week speelt de E1 tegen Heerenveen E1 in Heerenveen.