Een wedstrijd heeft altijd mooie en minder mooie momenten.

Laten we beginnen met de minder mooie; Midweek is geen kampioen geworden. Concurrent Waterpoort heeft haar laatste wedstrijd gewonnen met 16-10. Daarnaast een scheidsrechter die in de 2e helft bewust It Fean benadeelde. Dat hoort niet op de velden thuis en dat hebben we hem ook laten weten. Genoeg over gezegd.

Dan de positieve momenten. Gea konden we weer begroeten binnen de lijnen. Thom is weer behoorlijk mobiel maar moest deze wedstrijd nog vanaf de kant bekijken. Na de wedstrijd stonden bitterballen op ons te wachten. Klasse OKO! Voor de korfballiefhebber waren de duels tussen Herman en Menco meer dan het aanzien waard.

Dan de wedstrijd zelf. Deze reporter moet het doen met het verslag wat Thom live heeft ingesproken op zijn mobiele telefoon. Maar even kijken wat dit wordt.

We begonnen als volgt. Henk en Gea op de bank naast de razende reporter. Aanval; Hillie Margriet Herman Ed en verdediging Jille, Anne Jannie en Meike. It Fean opende snel en nam direct het initiatief. Enkele goed aanvallen werden opgezet en al snel stond een 0-1 op het scorebord. Even leek het erop dat OKO initiatief zou nemen in de store maar de 2-1 werd snel omgezet in een 2-4 tussenstand. De 2-4 was een erg fraaie aanval die Jannie van middenafstand keurig afrondde.

Het temp lag behoorlijk hoog en OKO maakte in deze fase meer foutjes waardoor It Fean redelijk veel ballen kon onderscheppen.

It Fean gaat in de laatste fase van 1e helft goed door en zo komt de stand bij de rust op 4-8. Op dat moment had de score al hoger moeten zijn maar te veel kansen bleven onbenut.

Direct na de rust ging It Fean verder en Herman scoorde de 4-9. Hierna kwam de ‘negende’ speler voor OKO in beeld waardoor de achterstand verkleind werd. Wel erg fraai was de aanval waaruit Gea een strafworp verdiende en het 8-12 werd. OKO liet ook leuke aanvallen zien en kwam terug tot 10-12. Een fraaie doorbraak van Meike werd van snijden(?!) niet toegekend en OKO kwam zelfs op 11-12. In de laatste minuut werd de wedstrijd beslist door een korte kans van Henk; 11-13.

Een verdiende overwinning. Doelpunten; Herman 4, Margriet 3, Jille 2, Henk 2, Jannie 2.

Terugkijkend naar het veld kunnen we stellen dat we tegen goede tegenstanders (OKO, LDODK, Waterpoort) hebben gespeeld met erg spannende wedstrijden. Ook ons eigen niveau is beslist goed.

Nu een weekje rust en dan beginnen de zaaltrainingen met op 16 november een oefenwedstrijd tegen ????

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer