Op een mooie korfbaldag na een regenachtige week, moest de EXPERT-formatie spelen tegen Lintjo 1. De ploeg uit Olderbekoop begon scherp aan de wedstrijd. Met enkele rake afstandschoten wist Lintjo meteen een gat te slaan naar 1-4.

Boelenslaan / It Fean kreeg wel kansen maar de doelpunten vielen net niet, terwijl de achterstand verder opliep naar 1-7. Coach Berkenbosch greep in met enkele tactische wisselingen. Eindelijk wist de Expert-formatie weer te scoren en de Feanster kwamen terug tot 3-8. Op slag van rust kreeg Lintjo een strafworp mee. Dit buitenkansje liet men niet onbenut, waarmee de ruststand op 3-9 kwam.

Het spelbeeld in de tweede helft veranderde nauwelijks. Gelukkig kwam de Expert-formatie in de tweede helft makkelijker tot scoren. Wat Boelenslaan / It Fean ook probeerde, het gat wat Lintjo in de eerste helft had geslagen, werd niet gedicht. De einduitslag werd 12-17.