Zaterdag 9 maart stond de wedstrijd It Fean / Boelenslaan 1 - VZK/Donkerbroek 1 op het programma. Bij de vorige ontmoeting tussen beide teams wist VZK in de laatste minuten aan het langste eind te trekken. Voor de EXPERT-formatie zaak dat dit deze keer omgedraaid werd. Ook gezien de stand op de ranglijst wordt het in de strijd om lijfsbehoud steeds belangrijker dat er punten worden gepakt. Na de voorstelronde met de enthousiaste ploeg van de week D1, kon de wedstrijd beginnen.

VZK/Donkerbroek startte de wedstrijd goed en wist binnen korte tijd drie keer te scoren. It Fean / Boelenslaan wist deze reeks te onderbreken door van afstand de bal in de korf te leggen. Vrij vlot daarna wist de ploeg uit Donkerbroek weer te scoren. Vanaf dat moment begon de EXPERT-formatie aan een inhaalrace en wist in korte tijd vier keer op rij te scoren, waardoor er na een kwartier spelen een 5-4 voorsprong op het scorebord stond. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, wat ervoor zorgde dat de score gelijk opging. Zo’n tien minuten voor het einde van de eerste helft stond er dan ook een gelijke stand van 6-6 op het scorebord.

Het vlaggenschip was gebrand op de felbegeerde punten, maar het aanvalsvak wist de korf moeilijk te vinden. Gelukkig wist de verdediging de tegenstander ook van scoren te weerhouden, waardoor beide ploegen een -spannende slotfase van de eerste helft tegemoet gingen. Na geduldige aanvallen was het Marc de Vries die de 7-6 op het scorebord wist te zetten. Even later kon er al helemaal enigszins opgelucht ademgehaald worden, want ook Lubbert-Jan Dijk wist de korf nog een keer te raken. Dit zorgde ervoor dat beide ploegen bij de stand van 8-6 de kleedkamers opzochten.

In de pauze was al duidelijk dat aan de kant van VZK/Donkerbroek een vakwissel toegepast zou worden. Dit zou betekenen dat in beide vakken het voorverdedigen nog belangrijker zou worden. Dit in het achterhoofd houdende en met de kleine voorsprong van twee doelpunten, begonnen de roodhemden optimistisch aan de tweede helft.

De gebrandheid van de eerste helft, werd in de tweede helft voortgezet. Jan van der Veen wist op aangeef van Remco Zijlstra het eerste doelpunt na rust te scoren. Al vrij snel werd duidelijk dat VZK/Donkerbroek zich niet zomaar gewonnen gaf en vocht zich terug naar 9-8. Toch wist de EXPERT-formatie steeds het voortouw te nemen, maar de ploeg uit Donkerbroek wist steeds te volgen. Met nog een kwartier te spelen stond er nog een voorsprong van 12-10 op het scorebord. VZK/Donkerbroek zette nog een keer aan en wist voor het eerst sinds de eerste helft weer op gelijke hoogte te komen; 12-12.

Een zenuwslopend slot volgde, waarbij de EXPERT-formatie de laatste restjes energie probeerde om te zetten in doelpunten. Lubbert-Jan Dijk wist nogmaals te scoren door een omdraaibal, maar weer wist VZK/Donkerbroek aan te sluiten. Ook Remco Zijlstra wist het gaatje van de korf nog een keer te vinden, maar het tweede (verlossende) doelpunt kon maar niet gevonden worden. VZK/Donkerbroek wist deze twee doelpunten nog wel te vinden, en daarom mochten de gasten na 60 minuten spelen de winst mee naar huis nemen. De wedstrijd werd bij de stand van 14-15 tot een einde gefloten.

Een zuur verlies voor It Fean / Boelenslaan 1, maar er moet vooruitgekeken worden. Volgende week staat er namelijk weer een belangrijk thuisduel op het programma; It Fean / Boelenslaan 1 – TFS 1. De wedstrijd zal om 18.30u worden gestart in de Surventohal in Surhuisterveen.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer