Op 9 februari vertrokken we op een voor ons wat vreemde tijd (15:05) richting Roden voor de wedstrijd tegen de E1 van Noordenveld. Met Sjoukje, Rianne, Eva en Eline (Nynke als wissel) begon de wedstrijd goed. Binnen 3 minuten was de stand via Sjoukje haar scores al 0-2. Wat fijn om weer ruimte te vinden om te scoren en bloedfanatiek gingen de dames verder. Rianne scoort de 0-3 en langzaam aan komt ook Noordenveld op stoom. Ze komen langs zij tot 3-3.

Maar gelukkig duurt het gelijkspel maar een paar seconden en vanuit het midden via een paar super mooie overspeelacties scoort Eva 3-4. Vlak voor rust maakt Sjoukje wederom na een paar prachtige overspeel ballen en mooi vrijlopen 3-5.

Pauze. De dames zijn rood van de inspanning en hebben werkelijk de druppels op het hoofd staan. Wat een inzet. Na de pauze gaan de dames er weer vol voor. Eerst volgt een tegendoelpunt, 4-5. Een aantal minuten moet er gezocht worden naar ruimte om de bal te spelen, de snelheid verdwijnt uit het spel en met wat mazzel scoort Noordenveld niet.

Opeens ziet Nynke ruimte om de bal weg te vangen van de tegenspeler en de dames spelen keurig over, Sjoukje krijgt alle ruimte en scoort 4-6. Ook Eline blijft keurig bij haar tegenstander en weet de bal over te nemen ze gooit hem super knap richting Sjoukje die hier dan ook de 4-7 van maakt. Noordenveld komt nog terug tot 5-7 maar It Fean domineert het laatste deel van het spel, helaas zonder veel echte kansen.

Bij de strafworpen wordt gescoord door Eline (2x), Sjoukje en Nynke. Ook deze worden met 1-4 gewonnen.

Wat een feest om zulke fanatieke meiden een keer te mogen coachen. Super voldaan en eindelijk weer met de winst rijden we weer terug naar Surhuisterveen.

Groeten Wiranda.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer