Afgelopen zaterdag 14 mei gingen we op weg naar Leeuwarden. Om 18.30 troffen we daar Pallas 3 op het kunstgrasveld.

In de voorbespreking werd duidelijk dat het niet gemakkelijke potje ging worden. De vorige keer was er tegen Pallas gelijk gespeeld, maar dat was een hele andere ploeg. Zoals altijd gingen we natuurlijk voor de overwinning, maar al snel werd duidelijk dat dit ook voor Pallas gelde. We starten met onze “standaard” opstelling. Aanval: Herman, Peter, Eelkje en Jantina. Verdediging: Evert, Jenko, Martine en Jannie. Op de kant zat Jille.

Aan het begin van de wedstrijd hadden beide teams moeite met scoren. Ons aanvalsvak had veel moeite om er tempo in te krijgen en maakten veel plaatsingsfouten. Gelukkig stond de verdediging op scherp. In de 13de minuut wist toch Pallas als eerste te scoren.
Ons openingdoelpunt kwam van Eelkje. In de minuten daarna wisten Martine en Evert kansen te benutten. In de laatste 10 minuten van de 1ste helft werd er om en om gescoord. De tussenstand in de pauze was 3-5.

Zoals altijd werden we streng toegesproken door Evert. Hij gaf aan dat Pallas enorm gemotiveerd was om van ons te winnen. We moesten scherp blijven en minder fouten maken.

Het was wederom Pallas die het eerste doelpunt maakte. Waardoor de stand 4-5 werd. Ondanks het moeizame spel wisten wij toch te scoren. In de 8ste minuut na rust scoorde Herman doormiddel van een afstandschot. Het ander vak wist de voorsprong uit te breiden naar 4-8 door een afstandschot van Jenco en een strafworp door een goede actie van Jannie.
Na 20 minuten gespeeld te hebben kwam Jille er in voor Jenco. Onze aanval wist de bal lang in het vak te houden waardoor Pallas weinig kans kreeg om dichterbij te komen.
In de 25ste minuut wisten ze een strafworp te benutten. Hiermee was gelijk de eindstand bepaald op 5-8.

Aankomende zaterdag speelt it Fean 3 tegen Tietjerk thuis om 17.00 uur.