Het BY klussen-team van It Fean / Boelenslaan gaat weer van start in het nieuwe jaar. De wedstrijd tegen Emmeloord 2 staat op het programma. Emmeloord staat op plek 2 en It Fean / Boelenslaan 2 op plek 3 met 1 puntje minder. Dat belooft een spannende pot. De werkelijkheid was iets minder spannend. Het scoren verloopt moeizaam de eerste 20 minuten. Beide teams moeten op gang komen.

Na 20 minuten is het echter wel Emmeloord dat met 5-2 voor staat. It Fean / Boelenslaan speelt te statisch en maakt teveel fouten. Emmeloord daarentegen is slimmer en creëert meer kansen. Na 30 minuten staat er dan ook een terechte 9-3 achterstand op het scorebord.

In de pauze komen we tot de conclusie dat we inventiever moeten zijn en meer in beweging moeten komen. Het is te voorspelbaar. Na de rust worden er wat strategische wissels gedaan. Dit lijkt de kansen te keren. We scoren makkelijker en weten tot 11-9 terug te komen.

Nu is het erop en erover zou je denken.. Emmeloord denkt daar heel anders over want het scoort direct 2 maal achter elkaar. Hierdoor lijkt het verzet van senioren 2 te breken want het komt niet meer in de buurt van Emmeloord. Emmeloord loopt verder uit en wint de wedstrijd met 19-13.

Senioren 2 blijft op plek 3 in de poule staan en Emmeloord haakt aan bij de koploper WWC. Zaak voor het It Fean / Boelenslaan om volgende week de 3e plaats vast te houden tegen Thrianta 2. It Fean / Boelenslaan speelt in de Surventohal om 17:20 uur.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7