Na een teleurstellende eerste wedstrijd tegen WWC, weet het tweede drie wedstrijden op rij te winnen. We zijn inmiddels gewend aan een stroeve seizoensstart, dus de eerste wedstrijd verliezen vinden wij dan helemaal niet erg, zeker tegen de titelkandidaat WWC 2.

De tweede wedstrijd was uit tegen een oude bekende DWA/Argo 3, waar we op het veld 1 keer verloren en 1 keer wonnen. De hele wedstrijd achter gestaan, totdat Margriet besloot om zonder afvang de bal erin te schieten 13-14. De wedstrijd werd 8 minuten lang professioneel uitgespeeld.

De derde wedstrijd werd thuis gespeeld tegen TFS/De Pein 3, die met een bijna totaal andere ploeg dan op het veld aankwam zetten. Deze wedstrijd stonden we wel voortdurend voor en werd dan ook gewonnen met 17-14.

Gisteren (15-12) werd afgereisd naar Haulerwijk om het op te nemen tegen VZK/Donkerbroek 2. Een team waar we niks van wisten behalve dat ze makkelijk scoren. Al snel kwam VZK op voorsprong 1-0, maar het tweede schrok hier niet van en kwam al snel op voorsprong. Ruststand 7-8. In de rust werd benadrukt beter te gaan verdedigen en rustiger de aanvallen op te zetten. En gelijk 2 verschil te maken.

Dat lukte allemaal redelijk, maar VZK gaf zich niet gewonnen en pakte voor de tweede keer een voorsprong 10-9. Even wat gas erbij en zowaar 10-14. Er werd alweer gedacht de wedstrijd uit te spelen en met een strafworp kans op vijf verschil moest dat toch goed komen. Maar natuurlijk mistte Jille weer en kwam VZK terug tot 13-14. Gelukkig bleef onze aanval koelbloedig en zochten zij rustig naar de goede kans voor het doelpunt. Peter schoot beheerst binnen en de wedstrijd werd weer (rustig) uitgespeeld.

Nu eerst aan het kerstdiner en de oliebollen en dan 12 januari uit tegen de nummer 2, Emmeloord 2. Wie weet wat we hier kunnen doen. Het tweede wenst u prettige kerstdagen en alvast een gelukkig en sportief nieuwjaar.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7