Na de domper van vorige week reisde It Fean / Boelenslaan af naar Veenwouden, vastbesloten om nu wel de winst in huis te halen. Kijkend naar de tot nu toe behaalde resultaten moesten de roodhemden daar wel in slagen. Om 15:30 uur floot scheidsrechter Kiers in en ging de wedstrijd van start.

De eerste paar minuten verliep het spel nog ietwat stroef voor de EXPERT-formatie en was het nog even zoeken om de juiste aanvallen op te zetten. Het duurde echter niet lang voordat de roodhemden de korf vonden en kwamen zo op een voorsprong van 0-2. Het was Veenwouden die hierna een afstandsschot scoorde, maar al snel bleek dat de wedstrijd gewonnen was voor It Fean / Boelenslaan. De EXPERT-formatie wist goede aanvallen op te zetten en de gecreëerde kansen af te maken. Zo gingen de roodhemden de rust in met een 1-11 voorsprong.

In de rust werd besproken dat we ons goed aan de opdrachten hielden en goed spel leverden. Zaak om de wedstrijd lekker uit te ballen. Met twee wissels aan eigen kant begonnen we aan de tweede helft.

De tweede helft verliep net zo voortvarend als de eerste helft. Kans na kans werd afgemaakt waardoor de stand uitliep tot een 1-17 voorsprong. De blauwhemden hadden het lastig en hadden moeite met het creëren van kansen, mede door het verdedigende werk van de roodhemden. Ondanks de enorme achterstand bleef Veenwouden enthousiast door korfballen. Ze wisten nog drie keer de korf te vinden, maar It Fean / Boelenslaan was ook nog niet klaar met scoren. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een stand van 4-22.

Volgende week is het 1e team vrij, maar op 6 oktober reist It Fean / Boelenslaan af naar Oldeberkoop om daar om 15:30 de strijd aan te gaan met Lintjo 1.