Na een goede voorbereiding met enkele nieuwe spelers er bij, begon 3 weken geleden de competitie in de 2e klasse voor It Fean A1. Een competitie met daarin nieuwe tegenstanders, maar ook enkele oude bekende van afgelopen seizoen. Een uitdagende en boeiende competitie waarin de A1 maar moet laten zien waar ze staan.

De 1e wedstrijd was meteen al een derby in en tegen buurtgenoot OKO A1. Beide ploegen hadden afgelopen seizoen meerdere malen tegen elkaar gespeeld en elke wedstrijd was spannend en vol emotie. Daarnaast was het een terug zien van oude bekenden.

Beide ploegen begonnen met spanning aan de wedstrijd. Het was It Fean A1 wat het initiatief nam en met enkele mooie goals een 1-6 voorsprong nam. Hierna ontstond een wedstrijd waarin de spanning bij beide ploegen groot was. Veel strijd maar ook veel fouten zorgden voor een onrustige wedstrijd.

In de 2e helft wist de A1 lang goed te verdedigen. Toch wist OKO A1 langzaam dichter bij te komen. Aanvallend waren er de nodige kansen maar was het spel regelmatig onrustig. Hierdoor bleef er volop spanning in de wedstrijd tot de laatste minuut. Gelukkig wist It Fean A1 een 9-10 overwinning binnen. Een overwinning die goed is voor het moraal en ook meteen het besef gaf dat we op dit niveau thuis hoorden.

De 2e wedstrijd was thuis tegen de combiploeg OWK/Sparta/Zunobri/Rodenburg. Een onbekende tegenstander. De start was goed, binnen 8 minuten een 3-0 voorsprong. Hierna ontstond een slordige fase. Onnodige fouten in de verdediging en het niet afmaken van de vele 100% kansen zorgden er voor dat er een ruststand stond van 6-6.

In de rust de puntjes op de i gezet en enkele wissels toegepast en de 2e helft was hierna eenrichtingsverkeer. Een dik verdiende 14-7 overwinning. We moeten nog meer kansen afmaken, daar werken we hard aan. Verdedigend zijn we een stugge ploeg die het iedereen lastig kan maken.

Vandaag uit tegen Hoogkerk/Nic A2 gespeeld. Ook een redelijk onbekende ploeg. Met degelijk spel weer veel kansen gecreëerd en verdedigend weer goed gedaan. Rust 4-8, eindstand 10-16.

Langzaam gaan de scores richting de 20 doelpunten. Verdedigend blijven we stabiel.

3 wedstrijden gespeeld en 6 punten. Beter kan niet. Nu blijven werken aan de punten die beter kunnen. We moeten onszelf meer belonen voor alle kansen die we krijgen.

Als ik de inzet op de trainingen zie, maak ik me daar geen zorgen over. De strijd zal, zoals het nu lijkt, met name gaan tegen OKO A1 en DTS A1. Alle ingrediënten voor 2 spannende slotwedstrijden in de 1e helft van de veldcompetitie wanneer we DTS A1 en OKO A1 thuis zullen treffen. Kom maar kijken!

It gjit oan!!!!

Komende donderdag speelt de A1 thuis om 19:30 een bekerwedstrijd tegen KIOS uit Ruinerwold.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer