Zaterdag 2 juni stond de laatste competitiewedstrijd voor Boelenslaan / It Fean 1 op het programma. Het vlaggenschip stond, samen met Invicta, met 9 punten op een gedeelde zesde plaats in de competitie. De nummer zeven en acht zouden rechtstreeks degraderen, en de nummer zes zou nog moeten strijden in een beslissingswedstrijd om lijfsbehoud in de derde klasse. Zaak voor de EXPERT-formatie dus om punten te pakken. Dit zou echter nog een moeilijke klus worden, aangezien de tegenstander Elko, uit Elim, op plek twee stond en zich niet zomaar gewonnen gaf. Om 16:00u gaf scheidsrechter L. Kiers het startsignaal.

De EXPERT-formatie wist de openingsscore op haar naam te schrijven met een mooi afstandsschot van Jan van der Veen. Elko wist echter direct aan te sluiten en wist in korte tijd uit te lopen naar een 1-3 voorsprong. Na 10 minuten spelen werd Boelenslaan / It Fean alweer getroffen met blessureleed. Jan Boomsma moest het veld verlaten met een schouderblessure na een ongelukkige botsing met de tegenstander. Al vrij snel werd duidelijk dat Elko vandaag hun scorende schoenen hadden aangetrokken, want elk schot was bijna raak. Voor de pauze wist de EXPERT-formatie nog 3 maal te scoren, waardoor er werd gerust met een stand van 4-17.

Na de pauze maakten Thamara de Boer en Simon Kempenaar hun debuut in het eerste team en vervingen teamgenoten Grietje de Bruin en Stanley van der Hoek. Het doel om punten te pakken tijdens deze wedstrijd was nu bijna onmogelijk geworden, dus de spelers konden de rest van de wedstrijd vrijuit spelen. Het vlaggenschip wist deze tweede helft vaker de korf te vinden, maar toch was Elko duidelijk de beter spelende ploeg. In de laatste 10 minuten mocht ook Femke Geertsma haar debuut nog maken. Ze verving de afscheidnemende Hilliena Zandstra, wie we willen bedanken voor haar inzet en hopen haar snel weer tussen de lijnen te zien scoren. In deze laatste 10 minuten wist de 14-jarige Simon Kempenaar zijn eerste officiële goal, middels een afstandsschot te maken! De wedstrijd werd geëindigd bij een stand van 14-30.

Harkema wist te winnen van Invicta wat een gedeelde zesde en zevende plek opleverde met deze Invicta. Door het nadelige onderlinge resultaat, zal de EXPERT-formatie volgend veldseizoen aantreden in de vierde klasse. Wij willen als selectie het publiek bedanken voor het support gedurende de veld- en zaalcompetities, en hopen jullie allemaal volgend seizoen weer langs de lijn te zien!