Zaterdag mocht het derde team van It Fean / Boelenslaan aantreden tegen De Granaet 3. De diesels van It Fean / Boelenslaan 3 moesten zaterdag wel even opgang komen in het zomerse weer. De eerste doelpunten werden dan ook door de tegenstanders gemaakt naar 2-0.

Sietse en Herman trokken de stand echter gelijk. Vervolgens werd er over en weer gescoord, met doelpunten van Jille, Jenko en met Thelena zelfs de eerste voorsprong. Nogmaals Jille en Jenko zorgen er voor dat de rust werd bereikt met een 7-4 voorsprong.

In de rust werd gesteld dat we weliswaar een verdiende voorsprong hadden, maar dat er toch nog wel een paar tandjes bij moesten. Langzaam maar zeker lukte dit ook steeds beter, met goeie acties en passes ook.

De Granaet probeerde nog even aan te haken, maar Jille, Hester en Jenko hielden de voorsprong vast. Nog 4 doelpunten verder was het verschil toch echt wel gemaakt. Deze werden gemaakt door Jenko, die vandaag erg op dreef was, Herman, Margriet en Jan Robert: 14-8 stond er dan op het scorebord.

De laatste doelpunten werden gemaakt door Jenko, 2 maal, Margriet en Sietse, waarna de eindstand van 18-9 werd bereikt. Een prima resultaat dat wellicht wat hoger had kunnen uitvallen.

De volgende tegenstander zal DTL 2 zijn.