Op een zonovergoten sportpark ’t Loanehiem te Boelenslaan werd de wedstrijd tussen Boelenslaan / It Fean 3 en Hoogkerk 4 gespeeld. Op leeftijd gezien hadden we de wedstrijd al dik gewonnen. Tijdens de warming-up ontstond er nog een discussie over de bal, eerst werd er geschoten met een zwart/witte bal daarna werd er overgegaan naar een geel/blauwe bal. Het zijn de kleine details waarin een wedstrijd kan worden beslist of zit het toch meestal tussen de oren, het antwoord laat ik in het midden.

Na een kleine wedstrijdbespreking van Jille waarin werd aangegeven om de bal zorgvuldig door het vak te laten gaan en op het juiste moment te schieten en met de warmte in het achterhoofd goed te blijven drinken tijdens de wedstrijd. Daarna werd de opstelling bekend gemaakt, in de aanval begonnen Jan Robert,Sietse, Thelena en Grietje en in de verdediging Jenko, Jille, Atje en Margriet en de reservebank was dit keer goed gevuld met Peter K., Herman en Hester. De wedstrijd kon beginnen en werd in gang gezet door scheidsrechter Jaap Tel.

Na 3 minuten was het meteen raak met een afstanddoelpunt van Jan Robert maar Hoogkerk had meteen het antwoord klaar en scoorde de 1-1 en ook vrij snel de 1-2. We wisten nu dat het een moeilijke middag zou worden, het scoren ging niet makkelijk. De score ging in het verloop van de wedstrijd gelijk op tot 5-5 na doelpunten van Jille (2x), Jan Robert en Sietse.  Daarna maakten we een kleine tussensprint en leek de wedstrijd beslist, door doelpunten van ja alweer Jille, Atje en Sietse werd de ruststand bepaald op 8-5. In de pauze werd aangegeven om op dezelfde voet verder te gaan en een gaatje van 4 doelpunten te maken, dan was de buit wel binnen.

De tweede helft was weer begonnen en in de 4de minuut was het raak door een afstander van Grietje, maar wie dacht dat de wedstrijd binnen was kwam bedrogen uit. Na de afgesproken wissels Herman voor Sietse en Hester voor Thelena probeerden we om de wedstrijd rustig uit te spelen maar de jeugd van Hoogkerk had zich nog niet bij een nederlaag neergelegd en haalde alles uit de kast en kwam met nog 10 minuten te spelen zelfs met 9-10 voor, Jille tekende met zijn 4de goal voor de 10-10. Hoogkerk maakte vrij vlot weer 10-11 en daarna was het weer onze beurt via een omdraaibal van Jan Robert werd het weer gelijk.

De moegestreden Jille werd vervangen door Peter K. en tot slot kwam Sietse weer in het veld voor Jenko. De wedstrijd leek te eindigen in een gelijkspel. In een ultieme poging werd nog een strafworp uit het vuur gesleept, maar strafworpen en het 3de zijn nog niet een match dus werd een nieuw slachtoffer gezocht om dit karwei te klaren. Sietse was bereid om dit te doen, daar hij bij de Midweek nog op 100% stond, kon hij vandaag die status verspelen maar dat deed hij niet en de wedstrijd werd gewonnen met 12-11. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma om 13.30 uur tegen koploper DTS 2 in Boelenslaan komt allen.