Op zaterdagochtend 14 april 2018 hebben onze Fjes hun eerste veldwedstrijd thuis. Het is nog fris buiten, maar gelukkig is het droog. Na het gelijkspel van twee week geleden, hebben de Fjes er weer zin in. Wat zou deze thuiswedstrijd ons brengen?

Milan, Shanna, Lisa en Hannah staan de eerste 10 minuten in het veld. Er wordt goed overgespeeld en verdedigd. Al gauw scoort Milan en staan we 1-0 voor. Daarna scoort Lisa 2x en staan we 3-0 voor. Nic./Hoogkerk krijgt er een superspeler bij, we spelen 4 tegen 5. Bij de wissel komen Remco en Tess het veld in, in plaats voor Hannah en Shanna. We gaan de rust in met een heerlijke van voorsprong.

Na de pauze moeten we even weer ingespeeld raken. Toch scoort Remco de 4-0. Even later volgt een tegenpunt voor Nic./Hoogkerk, 4-1. De Fjes ontdekken dat de superspeler van Nic./Hoogkerk veel vrij staat en daardoor veel balbezit heeft en besluiten hem te verdedigen. Het is een grappig gezicht, onze verdediger is  is twee koppen groter, dan de snelle super speler van Nic./Hoogkerk. Maar het helpt en vanaf dan wordt het spel door It Fean gedomineerd en wordt er nog 2x gescoord door Lisa en 2x door Remco. De eindstand is 8-1 voor It fean.

De eerste gewonnen wedstrijd van de Fjes is een feit. Toppers wat hebben jullie allemaal goed gespeeld!!! En een partij doorzettingsvermogen! Margriet en Jantina wat mogen jullie trots zijn op jullie zelf en jullie toppers. Jullie enthousiasme werkt door in onze Fjes. Bedankt voor jullie inzet, wat hebben we veel van jullie geleerd. Op naar de volgende wedstrijd.