In de reserve 4e klasse B liggen nog alle opties open. Met een kopgroep van 2 ploegen met 12 punten een middenmoot van 3 ploegen met 10 punten en nog wat ploegen die kansloos lijken, maar dat zeker nog niet zijn, is het voor senioren 3 zaak om elke wedstrijd vol voor de winst te gaan.

Na uitgebreid overleg komen we tot een democratisch gekozen opstelling, behalve de wissels, die hebben geen andere keus dan op de bank te zitten. Iets met een blond vak, een donker vak of misschien is het eerder grijs, gaan we volle goede moed van start.

Peter (grijs vak) snapt wat de bedoeling is en scoort in de 1e minuut. Met zijn opdracht om vandaag 8 doelpunten te scoren, lijkt dit zo maar te kunnen slagen. Flamingo’s speelt snel en is goed op elkaar ingespeeld. Dit resulteert na 20 minuten in een achterstand van 6-2.

Ergens in de tussentijd heeft Sietse (uit het blonde vak, of was het toch het grijze?) nog wel een mooie bal weten te scoren. It Fean heeft moeite met scoren, maar weet met goed verdedigend werk de achterstand binnen de perken te houden. Petra scoort voor rust nog 2 keer. We kunnen de pauze in met 6-4.

Welke strategie in de rust is besproken is niet helemaal duidelijk, maar Margriet komt in het blonde vak terecht. Dus dat klopt nu niet meer helemaal, tenzij asblond ook mag. Doet er ook niet toe. Er moet gescoord worden want anders gaan we zonder de punten naar huis.

Jenko maakt het gaatje kleiner, maar dan weet Flamingo’s toch weer verder uit te lopen. Gelukkig gaat het scoren nu iets beter waardoor we toch weer terug kunnen komen naar 9-8. Wordt het dan toch nog spannend? Helaas niet, we redden het niet op. Flamingo’s is gewoon beter vanmiddag en loopt opnieuw uit. Ze winnen de pot met 14-10.

Volgende week komt Hoogkerk 4 naar Boelenslaan waar senioren 3 om 13:30 uur deze jonge ploeg de baas moet zien te blijven. Om aan de goede kant van de streep te blijven, zal senioren 3 weer alles uit de kast moeten halen. Komt het zien!