De uitwedstrijd werd met met 15-16 gewonnen, in de ranglijst stonden de teams op de 5e en 4e plek. Dus een spannende wedstrijd met gelijkwaardige teams was te verwachten. De zeperd van vorige week tegen Hoogkerk, 15-11 verlies, was nog niet vergeten. Belangrijk dus om scherp te starten en dit vol te houden.

In de aanval van de BY-Klussen formatie werd gestart met Margriet, Grietje, Niels en Peter K. In de verdediging Jille, Henk dV, Petra en Hester, terwijl de bankbezetting werd verzorgd door Thelena, Atje en Peter S.

De aanval pakte het serieus op, Niels en Grietje scoorden van afstand. Na de vakwisseling werd een strafworp gemist, maar scoorde Petra wel de 3-0. Bij 3-1 werd gewisseld.

De doelpunten vielen om en om, zodat er met 6-4 gerust werd. Er werd goed gespeeld. De verdediging zat er strak op, er werd goed gecoached. De aanval mocht wel wat minder statisch, er waren voldoende kansen om deze wedstrijd volledig naar ons toe te trekken. Peter S kwam in het veld voor Henk. Het was Thriantha dat toch dichterbij kwam, scoorde direct na de rust 6-5. Maar het kwam goed. Met 3 doelpunten op rij, was het gat geslagen: 8-5. Daarna vielen de doelpunten weer om en om.

Thelena en Atje wisselden voor Petra en Hester het laatste deel van de wedstrijd. De voorsprong kwam niet meer in gevaar. Even naar 10-8, maar daarna weer hersteld naar 11-8, 12-8.

De eindstand was 14-11. Een mooie overwinning voor het team, weer ‘back on track’. Door de overwinning staat It Fean/ Boelenslaan nu op de 4e plaats.
Volgende week staat de derby tegen DTS op het programma, aanvang 18:10 uur.

De doelpunten kwamen deze week van : Grietje, Niels, Jille 3, Petra, Peter S 2, ? 1.